به رغم دیدار اخیر ترامپ با شی جینپینگ در ژاپن، امیدی به توافق با چین با آمریکا وجود ندارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه «چاینا دیلی» چین گزارش داد با وجود پیشرفت در مذاکرات، تضمینی برای رسیدن به توافق وجود ندارد.

روسای جمهور آمریکا و چین در حاشیه نشست‌ گروه 20 در «اوساکا»ی ژاپن دیدار و در زمینه جنگ تجاری میان دو کشور اعلام آتش‌ بس کردند.

با این‌که واشنگتن قبول کرد تا برای آغاز مذاکرات، طرح تعرفه‌ های بیشتر روی کالاهای چینی را معلق و تصمیم نهایی درباره شرکت فن‌ آوری هواوی را به تاخیر بیندازد، اما در بخش‌ هایی از مناقشات تجاری، اختلافات اساسی وجود دارد.»

پیش از این دولت ترامپ، پکن را متهم کرده بود که چین از طریق شرکت هواوی از دیگر کشورها جاسوسی می‌ کند. پیشتر نیز جدای از نگرانی‌ های امنیتی فعلی، هواوی به سرقت فناوری آمریکایی و تلاش برای دور زدن تحریم‌ های آمریکا علیه ایران متهم شده بود.

در همین راستا چندی پیش رئیس جمهور آمریکا، شرکت چینی هواوی که دومین سازنده تلفن همراه در جهان به شمار می‌ رود را در لیست سیاه تجاری قرار داد.

پس از بازگشت مقامات چین از نشست سران گروه 20، وزیر خارجه این کشور در یک بیانیه دیدار دونالد ترامپ با «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین را یک «پیام مثبت به دنیا» خواند.

«وانگ یی» وزیر خارجه چین به خبرنگاران گفت: «اما اگر اعمال محدودیت‌ ها بر روی شرکت هواوی فراتر از موارد اقتصادی و فناوری رود، این وضعیت منجر به باخت دو طرف خواهد شد.»

از زمان افزایش تنش‌ ها در جنگ تجاری آمریکا با چین، پکن هر چه بیشتر بر مواضع خود پافشاری می‌ کند و می‌ گوید «چین زیر بار حرف زور نخواهد رفت و زیر فشار تسلیم نخواهد شد. پکن تا پایان ماجرا خواهد جنگید.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.