رئیس جمهور ترکیه گفت برخی اشخاص اموال هنگفتی هزینه می کنند تا بر قضیه کشته شدن جمال خاشقجی سرپوش بگذارند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفت «بعضی‌ ها» پول هنگفتی می‌ دادند تا ماجرای قتل «جمال خاشقجی» خبرنگار عربستانی را که در ترکیه به قتل رسید، دفن کنند.

اردوغان که در حاشیه نشست گروه 20 در اوزاکای ژاپن سخن می‌ گفت جزئیات بیشتری در این باره ارائه نکرد.

رئیس جمهوری ترکیه پیش از این و در جریان نشست گروه 20 اعلام کرده بود که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی باید (هویت) قاتلان جمال خاشقجی را برملا کند.

وی افزود برخی جنبه‌ های قتل این خبرنگار معروف سعودی، همچنان پنهان مانده است.

جمال خاشقجی، خبرنگار مطرح سعودی که از منتقدان سیاست‌ های ریاض به شمار می‌ رفت روز دوم اکتبر سال گذشته میلادی برای انجام کارهای اداری وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد و دیگر بازنگشت.

مقامات عربستان سرانجام پس از دو هفته اعلام کردند وی در جریان یک درگیری که در داخل ساختمان کنسولگری این کشور روی داده، کشته شده است.

رئیس جمهور ترکیه در عین حال گفت کشورش در طول 10 روز آینده سامانه موشکی اس 400 را از روسیه تحویل خواهد گرفت. اردوغان افزود «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در گفت و گوهای دوجانبه در مورد منازعه خرید سامانه موشکی اس 400, حق را به او داده است. وی همچنین تاکید کرد بدون هیچ مشکلی بر بحران به وجود آمده در این خصوص فائق خواهد آمد. 

رئیس جمهور ترکیه همچنین گفت آمریکا به جای سامانه اس 400 روسیه، موشک های پاتریوت شرکت ریتون را پیشنهاد کرد. شبکه ان تی وی به نقل از اردوغان اعلام کرد: «ارزش یک سامانه اس 400 معادل سه موشک پاتریوت است. اگر شرایط، معادل شرایط (قرارداد) اس 400 بود، پاتریوت می خریدیم، اما اگر چنین نباشد، ما باید به منافع خودمان فکر کنیم.»

رئیس جمهور ترکیه گفت روسیه، ایران و ترکیه ماه ژوئیه جاری نشستی را در مورد سوریه برگزار خواهند کرد.

اردوغان افزود: به هیچ وجه امکان ندارد آنکارا با طرح صلح آمریکا برای خاورمیانه تعامل مثبت داشته باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.