یک تحلیلگر ارشد بر این عقیده است که «رفتار ترامپ و دولتش، پیام های مبهم و درهمی را در هر دو صحنه داخلی و بیرونی ارسال می کند. شگفت آور نیست که ناتوانی شان در ارتباط موجب شده که به حجم نمادگرایی و ارسال علائم دیپلماتیک افزوده شود.»

به گزارش جماران؛ جارِت بلانک، تحلیلگر ارشد موسسه کارنگی برای صلح بین‌المللی، در یادداشتی برای تارنمای پولیتیکو به تجزیه و تحلیل اهداف دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده از اعمال تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.

بلانک سه پیام ترامپ برای ایران را این گونه برشمرد: «سه پیامی که ترامپ این هفته برای ایران فرستاد: اول، هدف گرفتن رهبری به معنی تلاش واشنگتن برای تغییر رژیم است. دوم، به نظر می رسد که تحریم های تازه این باور عمومی در ایران را تایید می کند که آمریکا دیگر فاقد ابزارها و تدابیر اقتصادی موثر علیه ایران است. سوم، تحریم های تازه نشان داد که دولت ترامپ به دنبال گفتگو نیست.»

تحلیلگر ارشد مسائل بین الملل در ادامه یادداشت خود خاطرنشان کرد: «اگر هدف ترامپ همانی است که می گوید یعنی گفتگوی سطح بالا با ایران، در آن صورت باید مجموع علائم بسیار متفاوتی را به تهران بفرستد که نشانگرِ بدون ابهامِ کاهش تنش باشند. مثلا آرایش نظامی آمریکا در خلیج فارس می تواند بی سرو صدا کاهش یابد، نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه موضع غیرفعالتری بگیرند به شکلی که این تغییر برای ایرانیان قابل ردیابی باشد بی آنکه بطور عمومی چیزی اعلام شود. ترامپ به متحدانش اجازه دهد که در زمینه هایی تعریف شده به تجارت با ایران بپردازند. اروپا سازوکار مالی اش با ایران را  نهایی کند بی آنکه با تهدید تحریم آمریکا روبرو شود.»

بلانک بر این عقیده است که «رفتار ترامپ و دولتش، پیام های مبهم و درهمی را در هر دو صحنه داخلی و بیرونی ارسال می کند. شگفت آور نیست که ناتوانی شان در ارتباط موجب شده که به حجم نمادگرایی و ارسال علائم دیپلماتیک افزوده شود. پیامی که ترامپ می فرستد، احتمال گفتگو با تهران را کمتر و کمتر می کند و امکان یک جنگ ویرانگر دیگر در خاورمیانه را بیشتر.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.