لبنان برای مشارکت در «کارگاه بحرین» که دیروز و امروز در منامه پایتخت بحرین برگزار می شود دعوت شد اما این دعوت را به شدت رد کرد.

به گزارش جماران به نقل از رویترز، «سعد حریری» نخست‌وزیر لبنان امروز چهارشنبه از اینکه برخی در موضع دولت لبنان در قبال طرح «معامله قرن» شک دارند ابراز تعجب کرد و گفت: دولت لبنان مخالف معامله قرن است و قانونی اساسی ما اجازه اسکان (دائمی آوارگان فلسطینی) را نمی‌دهد.

حریری در پاسخ به پرسش های نمایندگان درباره طرح موسوم به معامله قرن طی جلسه پارلمان گفت: رشد بدهی مسئولیش به گردن مجلس و دولت است و ربطی به مساله اسکان دادن فلسطینی ها در لبنان ندارد.

نخست وزیر لبنان تأکید کرد: موضع من مانند موضع نبیه بری رئیس پارلمان است، لبنان با فلسطینی‌هاست و فلسطین در وجدان تمام لبنانی‌ها و عرب‌ها حاضر است و هیچ کسی در موضع دولت شک ندارد.

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در اولین واکنش رسمی این کشور به اظهارت «جارد کوشنر» داماد و مشاور رئیس جمهور آمریکا درباره طرح 50میلیارد دلاری برای فلسطینی ها، گفت: برخی سکوت رسمی لبنان را به معنای این پیشنهاد مسموم قلمداد نکنند، تأکید می‌کنیم تنها سرمایه‌گذاری که در لبنان جایی ندارد، سرمایه‌گذاری به حساب مسأله فلسطین و حقوق ملت فلسطین است. اگر برخی گمان می‌کنند اشاره به میلیاردها دلار می‌تواند لبنانِ تحت فشار اقتصادی را فریب دهد، در اشتباه هستند.

وی خطاب به کوشنر گفت: لبنانی و لبنانی‌ها به شاهدان دروغین یا شرکای فروش فلسطین با بهای ناچیز نمی‌شوند و مسجدالاقصی و کلیسای «المهد» (واقع در قدس) قبل از اینکه مسأله‌ای جغرافیایی باشد، مسأله‌ای آسمانی است.

بنابراین گزارش، لبنان برای مشارکت در «کارگاه بحرین» که دیروز و امروز در منامه پایتخت بحرین برگزار می شود دعوت شد اما این دعوت را به شدت رد کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.