دو زن از آفریقای جنوبی اعلام کرد که از عربستان سعودی به دلیل بازداشت طولانی مدت در زندان های عربستان بدون توجیه هر گونه اتهامی علیه شان، در سازمان ملل شکایت کرده اند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، دو زن از آفریقای جنوبی اعلام کرد که از عربستان سعودی به دلیل بازداشت طولانی مدت در زندان های عربستان بدون توجیه هر گونه اتهامی علیه شان، در سازمان ملل شکایت کرده اند.

«یمنی دیسای» معلم زبان انگلیسی سابق در دانشگاه«حائل» عربستان سعودی گفت که وی از سال 2015 تا 2018 در زندان«ذهبان»در شهر«جده» زندانی شد و پس از گذشت یک سال و نیم به وی اطلاع داده شد که متهم به «جرایم سایبری» است اما ماهیت این جرایم مشخص نشد.

از سوی دیگر«هودا محمد» خواهر وی نیز که با یک شهروند عربستانی ازدواج کرده  و دخترش ملیت عربستانی دارد نیز گفت که به مدت یک سال در عربستان بدون هر گونه توجیه اتهامی زندانی شده بود.

این دو خواهر تأکید کردند که نیروهای امنیتی عربستان دو برادرشان را نیز بازداشت کرده و چندی بعد آزاد کردند.

این چهار خواهر و برادر که در عربستان کار می کردند به آفریقای جنوبی بازگشتند.

یمنی دیسای در حاشیه نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: هیچ گونه تفسیر و توضیحی برای بازداشت مان ارائه نشد.بازداشت شده ها برای مدت هایی طولانی و نامعلوم در حبس انفرادی به سر می برند و با تهدیدهایی مانند بازداشت اعضای خانواده شان در صورت اعتراف نکردن مواجه می شوند.

دیسای افزود که وی کودکانی را با مادرهای شان دید که بازداشت شده اند و 4 زن را نیز دید که در زندان بچه های خود را به دنیا آوردند. 

این شهروند آفریقای جنوبی همچنین تأکید کرد که زندانیان در معرض خشونت بدنی و روحی و زندان به مدت چندین سال بدون محاکمه و منع نزدیکان شان از ملاقات با آنها و نیز منع شان از تماس تلفنی  و محرومیت از کمک های پزشکی قرار می گیرند.

دیسای  و خواهرش تأکید کردند که به شکل رسمی به دلیل بازداشت و زندانی شدن شان به تیم ویژه سازمان ملل فعال در زمینه بازداشت های بی حساب و کتاب ارائه کردند.

عربستان سعودی به این موضوع هنوز واکنشی نشان نداده است اگر چه طبق عادت حکومت این کشور شکنجه زندانیان یا بازداشت افراد با انگیزه های سیاسی را تکذیب می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.