کاخ سفید ارسال نامه توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور به رهبر کره شمالی را تایید کرد.

به گزارش جماران به نقل  از خبرگزاری آناتولی، کاخ سفید ارسال نامه توسط  «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور به رهبر کره شمالی را تایید کرد.

«سارا سندرزم سخنگوی کاخ سفید با انشتار بیانیه کتبی، ارسال نامه از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی را تایید کرد.

در بیانیه کاخ سفید در این باره آمده است: از سوی رئیس جمهور ترامپ نامه ای ارسال شده و ارسال متقابل نامه از سوی دو رهبر همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی  روز گذشته عکسی را از کیم جونگ اون منتشر کرد که در حال خواندن نامه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکاست.

 خبرگزاری مرکزی کره شمالی اعلام کرد که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نامه ای شخصی از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دریافت کرده و در حال بررسی مضمون آن است.

این خبرگزاری در گزارشی که روز گذشته -یکشنبه- منتشر کرد جزئیات نامه را فاش نکرد اما تأکید کرد کیم «مضمون آن را عالی» توصیف کرده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در ادامه تصریح کرد که «کیم جونگ اون گفت که با دقت مضمون جالب توجه نامه را بررسی می کند.»

ارسال چنین نامه ای از سوی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی مورد تایید قرار گرفته است.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی ضمن اشاره به این نامه آمده است: «سئول این مسئله را مثبت ارزیابی می کند و امیدوار است که گفت‌وگوها میان کره شمالی و ایالات متحده آمریکا از طریق تبادل نامه هایی در سطوح بالا در مسیر درست قرار گیرد و با پیشرفت های مورد انتظار همراه شود.»

دونالد ترامپ روز یازدهم ژوئن اعلام کرده بود که نامه ای «زیبا» و «بسیار گرم» از سوی کیم جونگ اون دریافت کرده است. رئیس جمهوری آمریکا پس از دریافت این نامه اعلام کرد که برغم موانع موجود در مذاکرات هسته ای‌زدایی اعتماد خود را به رهبر کره شمالی همچنان حفظ خواهد کرد.

کیم جونگ اون به تازگی در پیونگ یانگ با شی جین‌پینگ، رئیس جمهوری چین دیدار و گفتگو کرده است. پکن بع رغم اجرای تحریم های بین المللی همچنان مهمترین متحد پیونگ یانگ به حساب می آید.

رئیس جمهور چین در جریان این دیدار از تلاش های کره شمالی برای حفظ صلح و ثبات در شبه جزیره کره و نیز حرکت در مسیر هسته ای زدایی استقبال کرده بود.

بسیاری از تحلیلگران متعتقدند با توجه به ملاقات آتی روسای جمهوری چین و آمریکا در جریان نشست گروه بیست در ژاپن، آقای شی جین‌پینگ که کشورش در یک جنگ تجاری آشکار با واشنگتن به سر می برد تلاش خواهد کرد از دیدار اخیر خود با کیم جونگ اون به عنوان نشانه نفوذ بر رهبر کره شمالی و یک برگ برنده در مقابل رقیب آمریکایی سود ببرد.

آخرین دور گفت‌وگوهای رهبران آمریکا و کره شمالی اواخر ماه فوریه در هانوی بدون دستیابی به نتیجه ای ملموس پایان یافت و پس از آن نیز هیچ پیشرفتی در مسیر عادی‌سازی روابط بین دو کشور حاصل نشده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.