رئیس شورای اروپا گفت که اتحادیه اروپا با مذاکرات دوباره درباره خروج انگلیس از این اتحادیه موافق نیست.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، رئیس شورای اروپا گفت که اتحادیه اروپا با مذاکرات دوباره درباره خروج انگلیس از این اتحادیه موافق نیست.

«دونالد تاسک» رئیس شورای اروپا بعد از پایان دومین روز نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل، در یک نشست خبری مشترک با «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا در خصوص اعلامیه سیاسی با انگلستان که روابط آینده را تعیین می کند آماده گفتگو است ولی با مذاکرات مجدد در مورد برگزیت موافق نیست.

تاسک ضمن اشاره به اینکه در این نشست آخرین تحولات در باره برگزیت مورد بحث قرار گرفت افزود: می خواهیم که در آینده روابط نزدیک بین انگلستان و اتحادیه اروپا ایجاد شود و از سناریو جدایی بدون توافق اجتناب شود.

وی همچنین افزود: رهبران همچنین در مورد تقویت اقتصادی و پولی اتحادیه اروپا بحث و گفتگو کردند. درباره بودجه منطقه یورو که ابتدا توسط فرانسه مطرح و سپس توسط بسیاری از کشورها نیز پشتیبانی شد هم گفتگو و تبادل نظرهایی صورت گرفت.

تاسک تصریح کرد: گروه یورو همچنان به کار و تلاشهای خود بر روی یکپارچه سازی ابزار بودجه منطقه یورو به بودجه اتحادیه اروپا در بلندمدت نیز ادامه خواهند داد. انتظار می رود تلاش‌ها برای تقویت مکانیسم ثبات اروپا (ESM) برای حمایت مالی از کشورهای منطقه یورو که مشکلات مالی دارند ایجاد شده تا پایان سال به اتمام برسد.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا نیز گفت که در خصوص برگزیت مجددا مذاکره نخواهند کرد.

 مردم انگلیس 23 ژوئن 2016 طی یک رفراندوم با 52 درصد آرا به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا رای مثبت دادند. 

پیش از این قرار بود 29 مارس 2019 انگلیس رسما از اتحادیه اروپا خارج شود اما پارلمان این کشور لایحه تعویق برگزیت تا 30 ژوئن را تصویب کرد. 

پارلمان انگلیس نیز برگزیت را سه بار رد و لایحه‌ای را تصویب کرده که بر اساس آن دولت مجبور است برای اجتناب از اجرای بدون توافق برگزیت، از اتحادیه اروپا درخواست مهلت کند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.