پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در پی سرنگونی یک هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط ایران؛

قیمت جهانی نفت بیش از 2 دلار افزایش یافت

در پی سرنگونی یک هواپیمای جاسوسی آمریکایی متجاوز توسط ایران قیمت نفت خام برنت بیش از 2 دلار افزایش یافت.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی سرنگونی یک هواپیمای جاسوسی آمریکایی متجاوز  توسط ایران قیمت نفت خام برنت بیش از 2 دلار افزایش یافت.

پیش از این روابط عمومی کل سپاه از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی در ساعات اولیه بامداد امروز (پنجشنبه) حین تجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران مقابل منطقه کوه مبارک استان هرمزگان توسط آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه خبر داد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد: نخستین ساعات بامداد امروز یک فروند هواپیمای جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا که از جمله تسلیحات گران‌قیمت ایالات متحده است را در مناطق سرزمینی کشورمان ساقط کرد.

در نخستین ساعات بامداد امروز(پنجشنبه 30 خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی "گلوبال هاوک "امریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی  کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

پهپاد گلوبال هاوک (Global Hawk) محصول شرکت نورثروپ-گرومن آمریکا با نام اختصاری RQ-4 است که به منظور اجرای عملیات‌های جاسوسی و شناسایی توسط نیروی هوایی و دریایی ایالات متحده آمریکا به کار گرفته می‌شود.

برد عملیاتی این پهپاد حدود ۱۲ هزار و ۳۰۰ ناتیکال مایل( بیش از ۲۲ هزار کیلومتر) است و قادر به اجرای ماموریت در تمام شرایط آب و هوایی خواهد بود.بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت سازنده «گلوبال هاوک» از جمله ویژگی‌های بارز این پهپاد، مداومت پروازی زیاد( بیش از ۳۲ ساعت بدون سوختگیری) در ارتفاع پروازی زیاد(۶۰ هزارپا معادل با ۱۸ کیلومتر از سطح زمین) برای انجام ماموریت اصلی خود یعنی تصویربرداری و نقشه‌برداری آنلاین مناطق وسیع به وسیله دوربین‌ها و سنسورهای مختلف است به طوری‌که قادر است محوطه ای به مساحت 100 هزار کیلومتر مربع را در یک روز اسکن و نقشه برداری کند و اطلاعات خود را با استفاده از تجهیزات ارتباطی با سرعت ۵۰ مگابایت بر ثانیه ارسال کند.

ارتش آمریکا سرنگونی هواپیمای جاسوسی اش را در ابتدا تکذیب اما بعد از آن تأیید کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.