انصار الله یمن این بار باز هم فرودگاه «ابها» در جنوب عربستان را با استفاده از پهپاد مورد حمله قرار داد.

به گزارش جماران به نقل از المسیره، انصار الله یمن باز هم فرودگاه های عربستان را بمباران کرد.

انصار الله یمن این بار باز هم فرودگاه «ابها» در جنوب عربستان  را با استفاده از پهپاد مورد حمله قرار داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره؛ یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن بار دیگر با هواپیمای بدون سرنشین «قاصف کا-2 » فرودگاه ابها را داخل عربستان سعودی هدف  حمله قرار داد.

در پی این حمله هوایی انصار الله، پرواز های این فرودگاه به طور کامل متوقف شد. همچنن پروازها به سمت این فرودگاه نیز کاملا متوقف شده است.

دو روز پیش نیز انصار الله یمن دو فرودگاه عربستان سعودی را با استفاده از پهپاد مورد حمله قرار داد.

یک منبع نظامی یمنی گفت که یگان پهپادی ارتش یمن و کمیته های مردمی یمن با استفاده از پهپادهای قاصف کی2 فرودگاه های ابها و«جازان»را مورد حمله قرار دادند.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که عملیات گسترده و منحصر به فردی با استفاده از پهپادهای قاصف کی2 علیه فرودگاه های ابها و جیزان داخل عربستان سعودی صورت گرفته است.

سریع افزود: اتاق کنترل و هدایت پهپادها در فرودگاه جیزان با چند پهپاد قاصف مورد حمله قرار گرفته است.

وی افزود: ایستگاه سوخت رسانی در فرودگاه بین المللی ابها نیز با چند پهپاد قاصف مورد حمله قرار گرفته است.

العالم نیز گزارش داد که نیرو‌های مسلح یمن به ائتلاف سعودی هشدار داد به محاصره یمن پایان دهد در غیر این صورت حملات دردناکی از سوی نیرو‌های این کشور دریافت خواهد کرد.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن به عربستان سعودی هشدار داد که منتظر پاسخ‌های دردناک‌تر باشد.

او بامداد یکشنبه (۲۶ خرداد) بعد از انجام حملات پهپادی به فرودگاه‌های ابها و جیزان گفت: «پهپادها عملیات گسترده و منحصر به فردی علیه فرودگاه‌های ابها و جیزان داشتند».

او گفت که در حمله اول، اتاق کنترل و هدایت پهپادهای عربستان سعودی هدف قرار گرفت و منهدم شد و در دومین عملیات ایستگاه سوخت‌رسانی فرودگاه بین‌المللی ابها با چند پهپاد از نوع «قاهر کی ۲» هدف قرار گرفته است.

به گزارش المسیره، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، عملیات شنبه شب پهپادهای یمن به فرودگاه‌های ابها و جیزان را «دقیق» خواند به گونه‌ای که این فرودگاه‌ها از کار افتاده‌اند.

سریع گفت: «به رژیم سعودی قول می‌دهیم اگر حملات و محاصره ادامه پیدا کند، -ان‌ شاء الله-روزهای دردناک‌تری خواهد داشت».

ائتلاف سعودی بعد از این حمله مدعی شد که توانسته است یک فروند موشک بالستیک را در آسمان ابها رهگیری و منهدم کند.

حملات پهپادی اخیر یمن به فرودگاه‌های سعودی در واکنش به محاصره یمن از سوی ائتلاف سعودی و اماراتی صورت می‌گیرد.

دولت نجات ملی یمن هفته گذشته هشدار داد که در مقابل محاصره فرودگاه‌ صنعاء آن‌ها نیز به فرودگاه‌های امارات و عربستان سعودی به عنوان اهداف مشروع حمله خواهند کرد.

هفته پیش نیز تعدادی پهپاد از نوع «قاصف K2» به فرودگاه جیزان در جنوب عربستان حمله کرده و آشیانه و ایستگاه‌های هواپیماهای بدون سرنشین سعودی را که در جنگ یمن استفاده می‌شوند، هدف قرار گرفته است.

ماه گذشته میلادی نیز ارتش یمن در چهار نوبت، فرودگاه جازان را هدف عملیات پهپادی قرار داده بود. در یک نوبت از این حملات آشیانه، در عملیاتی دیگر سامانه‌های پاتریوت مستقر در این فرودگاه و در یک نوبت دیگر انبارهای تسلیحاتی هدف قرار گرفته بود.

سخنگوی انصارالله یمن چندی پیش با انتقاد از تداوم محاصره فرودگاه صنعا گفت که متجاوزان باید بدانند که فرودگاه‌های آن‌ها در تیررس نیروهای یمنی هستند.

وی تهدید کرده بود: «باید به کشورهای متجاوز فهماند که فرودگاه‌های آن‌ها در تیررس آتش یمن قرار دارد و بستن آن‌ها و یا ایجاد اختلال کامل در کار آن‌ها نزدیک‌ترین راه برای شکست محاصره فرودگاه صنعاء است».

در تحولی دیگر، وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن در صنعاء تاکید کرد که میانجی گری های بین المللی برای متوقف کردن عملیات یمنی ها مطرح شده است.

وی در ادامه افزود: میانجی گرهای بین المللی و در رأس آنها انگلیس درخواست خود را برای توقف عملیات یمنی ها ارائه داده اند.

این وزیر یمنی تصریح کرد: آنها می خواهند عملیات یمنی ها علیه فرودگاه ها و تأسیسات عربستان و امارات متوقف شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.