دستگاه امنیتی عراق در پی تشدید حملات و انفجارهای تروریستی در شمال بغداد طی روزهای اخیر، عملیات جست‌وجو و تعقیب تروریست‌ها را از امروز یکشنبه آغاز کرد.

 

 به گزارش جماران به نقل از العالم،نیروهای امنیتی عراق عملیات  گسترده جست‌وجوی مظنونان تروریست در شمال بغداد را «با هدف تقویت امنیت» آغاز کردند.

دستگاه امنیتی عراق در پی تشدید حملات و انفجارهای تروریستی در شمال بغداد طی روزهای اخیر، عملیات جست‌وجو و تعقیب تروریست‌ها را از امروز یکشنبه آغاز کرد.

منابع خبری عراق می‌گویند که عملیات امنیتی در کمربند شمالی بغداد به دنبال حملات تروریستی که در ایام عید سعید فطر (۱۴ خردادماه ۹۸) در منطقه «الطارمیه» در شمال بغداد رخ داده بود، آغاز شد.

سه‌شنبه هفته گذشته، چهار نفر از عناصر امنیتی عراق هنگام انجام عملیات تعقیب تروریست‌ها در شهرستان «الطارمیه» کشته شدند.

مرکز اطلاع‌رسانی نظامی عراق در بیانیه‌ای در رابطه با این عملیات اعلام کرد که عملیات مزبور در شهرستان «الطارمیه» واقع در شمال بغداد آغاز شده است.

براساس بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی مذکور، این عملیات در سطح وسیعی با کمک فرماندهی عملیات امنیت بغداد در منطقه الطارمیه واقع در ۴۰ کیلومتری شمال بغداد و روستاها و مزارع و نخلستان‌های آغاز شده است.

به گزارش السومریه نیوز، در ادامه بیانیه آمده است:‌ «در این عملیات علاوه بر نیروهای زمینی، بالگردهای ارتش و نیروی هوایی عراق نیز مشارکت دارند».

در جریان حمله تروریستی ۱۴ خرداد ماه گذشته به نیروهای امنیتی عراق، عناصر تروریستی علاوه بر انفجار یک بمب در مسیر حرکت خودرو نظامی عراق از داخل یکی از نخلستان‌های اطراف به سمت نیروهای عراقی تیراندازی کردند.

نیروهای عراقی نیز به آن واکنش نشان داده و توانستند سه تروریست را از پای در بیاورند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی عراق بغداد
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.