محمد بن سلمان در تازه ترین مصاحبه اش بار دیگر تلاش کرد - به رغم اینکه همه اسناد علیه اوست - خود را از قتل جمال خاشقجی تبرئه کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری فرانسه گزارش داد «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط ادعا کرد «مظنونان قتل جمال خاشقجی کارکنان دولت بودند و ما به دنبال عدالت و مسئولیت پذیری کامل هستیم!» این ادعا در حالی مطرح می شود که خود مظنون درجه یک این قتل است.

او که کاملا مشخص بود روی سخنش با ترکیه است، ادامه داد: «هر گونه بهره برداری سیاسی از این پرونده باید متوقف شود.»

ادعای بن سلمان در حالی مطرح می شود که حتی سازمان سیا هم در گزارش خود اعلام کرده دستور قتل خاشقجی احتمالا توسط ولیعهد عربستان صادر شده است.

این در حالی است که از زمان قتل وحشیانه خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول، روابط ترکیه با ریاض تیره و تار شده است؛ اقدامی که اعتبار بین المللی ولیعهد عربستان را از بین برد.

خاشقجی که تبعه آمریکا بود، مطالب تند و تیزی علیه محمد بن سلمان می نوشت.

ولیعهد عربستان سعودی در ادامه گفت و گو با الشرق الاوسط گفت روابط راهبردی با آمریکا تحت تاثیر هیچ کارزار رسانه ای قرار نخواهد گرفت.

وی که سوابق جنگ افروزی بسیاری در منطقه و جهان دارد، در بخشی دیگر از مصاحبه‌ اش مدعی شده: «ما به دنبال جنگ نیستیم؛ اما برای مقابله با هر تهدیدی، علیه مردم، تمامیت ارضی و استقلال کشور و منافع حیاتی خود، تردیدی نشان نخواهیم داد.»

عربستان سعودی بزرگترین خریدار اسلحه و مهمات در جهان به شمار می رود. این کشور با تجاوز نظامی به یمن این کشور را به فقیرترین کشور جهان تبدیل کرده است. هر روز که می گذرد ابعاد جدیدی از روابط پنهانی و آشکار روابط ریاض با رژیم صهیونیستی فاش می شود.

در حالی که رد پای عربستان در آشوب های اخیر در سودان دیده می شود، محمد بن سلمان مدعی شد از هیچ تلاشی برای بازگشت ثبات به این کشور دریغ نخواهد کرد!

بررسی تحولات سودان که از هم پیمانان نزدیک عربستان به ویژه در تجاوز به یمن به شمار می آید نشان می دهد که عربستان از تحولات اخیر سودان چندان هم ناراضی نیست.

سودان یکی از کشورها عمده تامین کننده نیروی نظامی برای جنگ عربستان و امارات در یمن به شمار می‌آید که همین مساله نیز باعث تحمیل هزینه‌ های هنگفت نظامی به خارطوم و اوضاع بد اقتصادی این کشور شده است. سودان برای جلب نظر ریاض و ابوظبی، چهار هزار نیروی نظامی را به یمن فرستاد، اما ریاض به این نیروهای نظامی به عنوان مزدور نگاه می‌ کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.