در ادامه سونامی استعفا در پنتاگون در 6 ماه گذشته، گزارش های جدید حاکی از آن است که مقام ارشد هسته ای آمریکا بی سر و صدا در ماه آوریل پنتاگون را ترک کرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، فارن پالیسی نوشت: «گای رابرتز» مقام غیرنظامی بلندپایه در پنتاگون در برنامه های هسته ای، شیمیایی و دفاع بیولوژیکی در اوایل ماه آوریل این سمت را ترک کرد و بدین ترتیب تعداد مقاماتی که در 6 ماه گذشته پنتاگون را ترک کرده اند، افزایش یافته است.

به گفته یک مقام دفاعی که خواست نامش فاش نشود، گای رابرتز در روز دوم ماه آوریل از سمت خود استعفا کرد. 

رابرتز یک روز قبل از آن استعفا کرد که او قرار بود برای شهادت دادن در ارتباط با وزارت دفاع، راهبردها و برنامه ها برای مقابله با تسلیحات کشتار جمعی در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا حاضر شود. «کریستین هاسل» معاون دستیار وزیر دفاع به جای او در روز سوم ماه آوریل در این جلسه استماع حاضر شد و در آن زمان، هیچ دلیلی برای این تغییر اعلام نشد.

رابرتز در دفتری در پنتاگون حضور داشت که وظیفه اش «تقویت و مدرنیزه کردن بازدارندگی هسته ای آمریکا» از جمله موشک ها، زیر دریایی ها و هواپیماهای بمب افکن و توسعه قابلیت ها برای شناسایی و حفاظت در مقابل و واکنش نشان دادن به تهدیدهای ناشی از تسلیحات کشتار جمعی است. براساس تعریف وزارت دفاع آمریکا از این دفتر، او همچنین مسئول تضمین پایبندی وزارت دفاع آمریکا به معاهده ها و توافق نامه های هسته ای، شیمیایی و بیولوژیکی بود.

رابرتز که در روز سی ام نوامبر سال 2017 به این سمت رسیده بود، تا روز جمعه نامش در پایگاه اینترنتی وزارت دفاع در فهرست دستیار وزیر دفاع به چشم می خورد.

سخنگوی پنتاگون به تماس فارن پالیسی برای توضیح در مورد دلیل استعفای رابرتز پاسخی نداد.

استعفای رابرتز سبب افزایش تعداد افرادی شده است که پنتاگون را ترک کردند. وزارت دفاع آمریکا از آغاز ماه ژانویه تحت سرپرستی پاتریک شاناهان قرار دارد و او به فردی در تاریخ وزارت دفاع آمریکا تبدیل شده است که بیش از دیگران سرپرست پنتاگون بوده است.

«اوون وست» دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور عملیات ویژه و درگیری های با شدت پائین در روز 22 ماه ژوئن از سمت خود استعفا می کند.

هدر ویلسون وزیر نیروی هوایی آمریکا نیز در پایان ماه مه این سمت را ترک کرد.

دیگر مقامات بلندپایه وزارت دفاع آمریکا که اخیرا سمت های خود را ترک کرده اند شامل «رابرت دیگل» مدیر دفتر ارزیابی هزینه ها در وزارت دفاع می شود که در ماه مه استعفا کرد تا همانند «فیلیس بایر» دستیار وزیر نیروی دریایی در امور انرژی و محیط زیست، به بخش خصوصی بپیوندد. 

جیمز ماتیس وزیر دفاع هم در ماه دسامبر در پی سخنان تعجب آور ترامپ در این باره که دولت سربازان آمریکایی را از سوریه خارج خواهد کرد، از سمت خود استعفا کرد. 

این در حالی است که پنتاگون از همان زمان استعفای ماتیس بدون رئیس دائم باقی مانده و پاتریک شاناهان سرپرست موقت این نهاد را برعهده دارد.

«دانا وایت» سخنگوی پنتاگون که هم پیمان بلندپایه ماتیس محسوب می شود نیز کمی بعد از سمت خود کنار رفت.

به این ترتیب بسیاری از پست های ارشد در پنتاگون خالی هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.