در شهرهای خارطوم، «ام درمان» و «بحری» تمامی خیابان ها و محله ها مسدود شده و همچنین مغازه ها به حالت تعطیل درآمده و حمل و نقل عمومی خدمات ارائه نمی دهد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، انجمن مشاغل سودان، از گروه های مخالف شورای نظامی این کشور، اعلام کرد عصیان مدنی برای دومین روز در سراسر سودان ادامه دارد.

انجمن مشاغل سودان، از گروه های مخالف شورای نظامی این کشور، در حساب فیس‌بوک خود اعلام کرد عصیان مدنی برای دومین روز متوالی در سراسر سودان ادامه دارد.

مردم سودان به دعوت انجمن مذکور در شهرهای مختلف برای فشار بر شورای نظامی جهت انتقال قدرت به دولت مدنی عصیان مدنی را دیروز آغاز کردند.

در شهرهای خارطوم، «ام درمان» و «بحری» تمامی خیابان ها و محله ها مسدود شده و همچنین مغازه ها به حالت تعطیل درآمده و حمل و نقل عمومی خدمات ارائه نمی دهد.

قرار است گروه های مختلف مخالف شورای نظامی سودان در این اعتراضات شرکت کنند.

انجمن مشاغل سودان اعلام کرد که تا تشکیل یک حکومت مدنی که به صورت رسمی از تلویزیون سودان اعلام شود، به عصیان مدنی ادامه خواهند داد.

این انجمن از سودانی‌های خارج از کشور خواسته آنها نیز با تحریم سفارتخانه ها و عدم انتقال پول به بانک های سودان در این عصیان شرکت کنند.

 نیروهای ارتش سودان در ساعات اولیه صبح روز دوشنبه 3 ژوئن 2019 به تجمع معترضان مخالف با کودتا در مقابل وزارت دفاع در پایتخت این کشور حمله کردند. 

بر اساس گزارش شاهدان عینی در خارطوم٬ صبح روز دوشنبه تعداد زیادی از سربازان ارتش این کشور منطقه ای که مخالفان سودانی از روز 6 آوریل در آن تحصن کرده و خواستار انتقال قدرت به دولت مدنی هستند را محاصره کردند. در پی آن نیز صدای تیراندازی از این منطقه شنیده و ستون هایی از دود به آسمان بلند شد. 

حزب مخالف کنگره مردمی سودان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور به تحصن کنندگان در شهر النهود یورش برده و چادرهای آنان را تخریب کرده اند. 

بر اساس آخرین آمارها تعداد کشته شدگان حمله ارتش سودان به تحصن کنندگان در مقابل مقر فرماندهی ارتش سودان در خارطوم به 117 تن افزایش یافت.

به دنبال گسترش تظاهرات علیه دولت سودان، نیروهای ارتش روز 11 آوریل سال جاری نهادهای دولتی را محاصره و بیش از 100 عضو حزب کنگره ملی حاکم این کشور از جمله عمر البشیر، رئیس جمهور را بازداشت کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.