شمار کشته شدگان در حمله اخیر نیروهای وابسته به شورای نظامی انتقالی سودان به تحصن مردم در خارطوم به 117 نفر افزایش یافته است.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، کمیته پزشکان سودان اعلام کرد که شمار کشته شدگان در حمله اخیر  نیروهای وابسته به شورای نظامی انتقالی سودان به تحصن مردم در خارطوم به 117 نفر افزایش یافته است.

کمیته پزشکان سودان در حساب فیسبوک خود اعلام کرد: یک شهروند دیگر که در حمله نظامیان به تحصن مردم در مقر ارتش در خارطوم، پایتخت این کشور زخمی شده بود، امروز جان خود را از دست داد و بدین ترتیب شمار کشته شدگان در این حمله به 117 تن رسید.

این در حالی است که وزارت بهداشت سودان اعلام کرده بود که در حملات نیروهای امنیتی این کشور علیه معترضان تاکنون 61 نفر جان خود را از دست داده اند.

شایان ذکر است، نیروهای ارتش سودان در ساعات اولیه صبح روز دوشنبه 3 ژوئن 2019 به تجمع معترضان مخالف با کودتا در مقابل وزارت دفاع در پایتخت این کشور حمله کردند. 

بر اساس گزارش شاهدان عینی در خارطوم٬ صبح روز دوشنبه تعداد زیادی از سربازان ارتش این کشور منطقه ای که مخالفان سودانی از روز 6 آوریل در آن تحصن و خواستار انتقال قدرت به دولت مدنی هستند را محاصره کردند. در پی آن نیز صدای تیراندازی از این منطقه شنیده و ستون هایی از دود به آسمان بلند شد. 

حزب مخالف کنگره مردمی سودان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور به متحصنان در شهر النهود یورش برده و چادرهای آنان را تخریب کرده اند. 

حمله ارتش به مخالفان سودانی مسالمت آمیز که خواستار تغییرات دموکراتیک و انتقال قدرت به یک دولت مدنی هستند با واکنش های بین المللی مواجه شد و این اقدام ارتش توسط جامعه جهانی محکوم شد.

به دنبال گسترش تظاهرات علیه دولت سودان، نیروهای ارتش روز 11 آوریل سال جاری نهادهای دولتی را محاصره و بیش از 100 عضو حزب کنگره ملی حاکم این کشور از جمله «عمر البشیر» رئیس جمهور را بازداشت کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.