معترضان سودانی عصیان مدنی خود را تا زمان تحویل قدرت توسط شورای انتقالی نظامی به یک دولت مدنی آغاز کردند.

 

به گزار ش جماران به نقل از روسیا الیوم، معترضان سودانی عصیان مدنی خود را تا زمان تحویل قدرت توسط شورای انتقالی نظامی به یک دولت مدنی آغاز کردند.

اتحادیه مشاغل سودان با اعلام ادامه فعالیت های انقلابی هفتگی در سودان و عصیان مدنی خواستار تحویل قدرت به غیرنظامیان با صدور بیانیه ای از طریق تلویزیون این کشور شد.

همچنین هشتک «عصیان مدنی فراگیر» که معترضان سودانی آن را به راه انداختند در صدر هشتک ها در توئیتر قرار گرفت.

معترضان سودانی بر  پایبندی و اصرار بر درخواست های خود تا زمانی که شورای نظامی سودان قدرت را تحویل یک دولت مدنی بدهد، تأکید کردند.

روابط میان جنبش اعتراضی سودان به رهبری «نیروهای آزادی و تغییر و اتحادیه مشاغل» با شورای نظامی انتقالی حاکم بر این کشور پس از آن وخیم تر شد که نیروهای امنیتی بامداد روز گذشته «خمیس جلاب» دبیر کل« جنبش مردمی» و «مبارک اردول» سخنگوی آن را بازداشت کردند.

روز جمعه نیز «محمد عصمت» یکی از رهبران ائتلاف نیروهای آزادی و تغییر مخالف نظامیان حاکم پس از دیدارش با نخست وزیر اتیوپی در خارطوم دستگیر شد. نخست وزیر اتیوپی به منظور میانجی گری میان شورای نظامی حاکم و مخالفان به خارطوم سفر کرده بود.

روزنامه های سودان نیز نوشتند که شورای نظامی حاکم «یاسر عرمان» یکی از رهبران جنبش مردمی را بازداشت کرد. عرمان پیش از این اعلام کرده بود که وی 6 نامه، 5 نامه از معاون رئیس شورای نظامی و یکی از رئیس این شورا دریافت کرده بود و از او خواسته شده بود که سودان را ترک کند اما او چنین در خواستی را رد کرده بود.

این در حالی است که روابط میان معترضان و شورای نظامی در پی حمله هفته پیش نیروهای نظامی این شورا و کشتن بیش از 100 معترض که در مقابل مقر فرماندهی کل ارتش در خارطوم تحصن کرده بودند رو به وخامت رفت.

از سوی دیگر، این اتفاقات در حالی رخ می دهد که « آبی احمد» نخست وزیر اتیوپی دو طرف بحران در سودان را دعوت کرد که به سرعت انتقال دموکراتیک را در این کشور برای عبور از مرحله کنونی انجام دهند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.