بر اساس بیانیه ای که از سوی اداراه اوقاف اسلامی قدس منتشر شد٬ بیش از 120 هزار مسلمان نماز عید فطر را در مسجدالاقصی اقامه کرده اند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی،بیش از 120 هزار فلسطینی نماز عید سعید فطر را در «مسجدالاقصی» اقامه کردند.

بیش از 120 هزار فلسطینی که در شهرهای مختلف سرزمین های اشغالی و همچنین در قدس شرقی که تحت اشغال قرار دارد زندگی می کنند٬ نماز عید فطر را در مسجدالاقصی اقامه کردند.

فلسطینی ها که برای اقامه نماز عید در مسجدالاقصی از ساعات اولیه صبح امروز از خانه هایشان خارج شده بودند در داخل مسجد و خیابان های اطراف آن نماز خود را خواندند.

صدها مسلمان آفریقایی که به صورت پناهجو در شهر تل آویو  و حومه آن زندگی می کنند نیز نماز عید را در حرم شریف ادا کردند.

بر اساس بیانیه ای که از سوی اداراه اوقاف اسلامی قدس منتشر شد٬ بیش از 120 هزار مسلمان نماز عید فطر را در مسجدالاقصی اقامه کرده اند.

شیخ «محمد حسین» مفتی قدس و فلسطین در خطبه نماز عید گفت: انتظار داریم حضور فلسطینی ها پس از ماه رمضان نیز در حرم شریف تداوم داشته باشد. فلسطینی ها از مساجد مقدس، شهرها و سرزمین های مقدس خود دفاع می کنند.

وی اقدام روز یکشنبه که صدها تن از یهودیان افراطی به مناسبت پنجاه و دومین سالگرد اشغال قدس به همراه نیروها امنیتی رژیم اسرائیل به مسجدالاقصی در قدس شرقی اشغالی یورش بردند و نمازگزاران با گفتن تکبیر به این یهودیان واکنش نشان دادند، اما با مداخله خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی رژیم اسرائیل مواجه شدند را محکوم کرد.

 نیروهای امنیتی رژیم اسرائیل برای نمازگزاران کرانه باختری که برای ادای فریضه دینی نماز جمعه به مسجدالاقصی می روند، محدودیت سنی گذاشته و از ورود مردان زیر 40 سال به این مسجد جلوگیری می‌کنند.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.