بازرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا با مختومه اعلام کردن رسمی آن، از مقام خود در وزارت دادگستری این کشور استعفا داد.

 

به گزارش جماران به نقل از المیادین،«رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا با مختومه اعلام کردن رسمی آن، از مقام خود در وزارت دادگستری این کشور استعفا داد.

مولر اگر چه پرونده را مختومه اعلام کرده، اما در بیانیه خود گفت:روسیه برای تاثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 ایالات متحده آمریکا تلاش زیادی کرد. این موضوع باید تمامی شهروندان آمریکا را نگران کند.

وی افزود:اگر مطمئن بودیم که رئیس جمهور جرمی مرتکب نشده، می‌گفتیم، اما به جواب قطعی در این زمینه، دست نیافتیم. امکان متهم کردن رئیس جمهور حین ایفای وظیفه امکان ندارد، چون مغایر قانون اساسی است.

مولر در ادامه گفت: هر گونه حضور من در مقابل کمیته های کنگره در آینده خارج از محتوای ارائه شده در گزارش دخالت روسیه در انتخابات آمریکا نخواهد بود.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمرکیا در واکنش به اظهارات مولر گفت: پرونده بسته شد.

در همین حال، «جری نادلر» رئیس کمیته قضایی در مجلس نمایندگان آمریکا نیز در واکنش به سخنان مولر گفت:مدارک و شواهد مهمی مبنی بر این وجود دارد که ترامپ رئیس جمهور آمریکا بارها تلاش کرده است که در مسیر تحقیقات مولر مانع تراشی کند.

نادلر افزود: مولر بر سه مساله اصلی تأکید کرد که در آنها رئیس جمهور را از اتهام مانع تراشی در مسیر عدالت تبرئه نکرد و این یک جنایت واقعی است.

نادلر در ادامه تصریح کرد: کنگره بر اساس قانون اساسی این اختیار را دارد که تدابیر فوری برای استیضاح رئیس جمهور اتخاذ کند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.