به نظر می رسد بحران ها و رسوایی های سیاسی قصد ندارند دست از سر قاره سبز بردارند به گونه ای که این بار قدرتمندترین سیاستمدار رومانی راهی زندان شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، نیویورک تایمز گزارش داد در تازه ترین مورد از رسوایی های سیاسی در اروپا، «لیویو دراگنیا» رهبر حزب سوسیال دموکرات رومانی، از احزاب حاضر که قدرت را در این کشور در دست دارد پس از محکوم شدن به سه سال و نیم حبس به جرم فساد مالی، به زندان منتقل شد.

دراگنیا که از وی به عنوان قدرتمندترین سیاستمدار رومانی نام برده می شود، در حالی برای تحمل مجازات تعیین شده به زندان می رود که دیوان عالی رومانی حکم دادگاه رسیدگی کننده به پرونده وی با عنوان فساد مالی را مورد تایید قرار داده است.

در حکمی که دادگاه سال 2018 برای محکومیت رهبر حزب سوسیال دموکرات صادر کرده تاکید شده است که وی با استفاده از نفوذ و نیز سوء استفاده از قدرت به ایجاد سمت های شغلی جعلی در یک آژانس دولتی فعال در زمینه حمایت از کودکان برای دو زن شاغل در حزب تحت رهبری اش اقدام کرده است.

دو فرد یاد شده در مراحل بازجویی اعتراف کرده اند که همزمان با کار در حزب سوسیال دمکرات از آژانس حمایت کودکان نیز حقوق دریافت کرده اند.

دراگنیا پیشتر در سال 2016 به دلیل دست داشتن در تخلفات انتخاباتی از فعالیت در سمت های دولتی محروم شده بود اما پس از آن توانسته بود نظر دولت را برای کاستن از شدت قوانین ضد فساد در کشورش جلب کند. وی به موجب این اقدام از امتیاز عفو افرادی که جرم آنها در ارتکاب برخی تخلفات محرز شناخته شده است استفاده و به عرصه سیاسی بازگشته بود.

دوربین های تلویزیونی در رومانی شب گذشته لیویو دراگنیا را در خیابان های بخارست تا زندانی واقع در حومه این شهر دنبال کردند. اجرایی شدن حکم مجازات زندان برای دراگنیا در واقع ضربه ای مهلک برای حزب سوسیال دمکرات در رومانی است که یک روز پیش از آن در انتخابات اروپایی نیز با شکست مواجه شده بود.

حزب سوسیال دموکرات که در ائتلاف با لیبرال دموکرات ها قدرت را در رومانی در دست دارد در انتخابات یاد شده با کسب 23.4 درصد آراء پس از برتری حزب راست میانه این کشور در جایگاه دوم قرار گرفت.

این جنجال در رومانی، پس از استعفای جنجالی وزیر مهاجرت هلند و رسوایی «ایبیزا گیت» در اتریش سومین خبر جنجالی طی کمتر از یک ماه اخیر در قاره سبز محسوب می شود. 

بحران سیاسی در اتریش پس از انتشار یک فایل ویدئویی از مذاکره «هاینتس کریستین اشتراخه» رهبر حزب آزادی با یک زن روس در ویلای «ایبیزا»ی اسپانیا به وجود آمد. در این ویدئو اشتراخه در حال چانه‌ زنی بر سر اعطای قراردادهای دولتی در ازای کسب حمایت سیاسی مشاهده می‌ شود.

در هلند نیز انتشار گزارش آمار جرائم تبهکارانه در میان پناهجویان که دستکاری شده بودند، جنجال‌ آفرین شد. انتشار این گزارش استعفای وزیر مهاجرت هلند را به دنبال داشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.