پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

پس از استعفای ترزا می نخست وزیر انگلیس؛

مستاجر جدید ساختمان شماره 10 داونینگ استریت کیست؟

چه کسانی در رقابت برای ورود به ساختمان شماره 10 داونینگ استریت شرکت دارند؟

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، وب سایت بیزنس اینسایدر گزارش داد به دنبال استعفای «ترزا می» نخست وزیر انگلیس، رقابت بر سر جانشینی او در میان کاندیداهای احتمالی آغاز شده است.

ترزا می گفته است که هفتم ژوئن پست خود را ترک خواهد کرد.

«بوریس جانسون» وزیر خارجه سابق ترزا می و حامی برگزیت اعلام کرده است که در رقابت برای ورود به ساختمان شماره 10 داونینگ استریت شرکت می کند؛ فردی که گفته می شود شانس زیادی برای تصاحب این پست دارد. «جرمی هانت» وزیر خارجه کابینه ترزا می هم برای جانشینی نخست وزیر رسما وارد کارزار شده است.

در ادامه شانس کاندیداهای احتمالی ریاست حزب محافظه کار انگلیس و نخست وزیری مورد بررسی قرار گرفته است.

بوریس جانسون، 54 ساله

 

Boris Johnson

 

بوریس جانسوی 54 ساله چهره رسمی و شناخته شده کارزار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است که در ماه ژوئیه سال گذشته در پی انتقاد از مواضع ترزا می در مذاکرات برگزیت، از سمت وزیر خارجه استعفا کرد. او نخستین کسی است که در ماه جاری اعلام کرده است که وارد رقابت برای جانشینی ترزا می خواهد شد.

او محبوبیت زیادی در میان هواداران حزب محافظه کار انگلیس دارد و خواستار بازگشت حزب محافظه کار به ارزش های سنتی حزب چون مالیات پایین و برقراری نظم است.

او همچنین بین سال های 2008 تا 2016 شهردار لندن بوده است.

با این حال بسیاری در حزب محافظه کار درباره اینکه او فرد مناسبی برای پست نخست وزیری است تردید دارند و نگران گاف‌ هایی‌ اند که او گاه در سخنرانی‌ ها و مصاحبه هایش می دهد.

دومینیک راب، 45 ساله

 

Dominic Raab

 

«دومینیک راب» 45 ساله دومین فردی است که احتمال دارد بتواند رهبری حزب محافظه کار انگلیس را به دست بگیرد و به عنوان جانشین ترزا می انتخاب شود.

راب تا زمان استعفایش در نوامبر 2018 به عنوان وزیر برگزیت در کابینه ترزا می انجام وظیفه می کرد. عدم توافق راب با مواضع کابینه می در ارتباط با برگزیت باعث شد که استعفا دهد.

او پیشتر گفته بود که سناریوی برگزیت بدون توافق با اتحادیه اروپا گزینه مطلوب او نیست اما خروج از اتحادیه اروپا بهتر از تمدید برگزیت است.

دیوید لیدینگتون، 65 ساله

 

دیوید

 

«دیوید لیدینگتون» 65 ساله وزیر کابینه ترزا می دیگر کاندیدای پست نخست وزیری انگلیس است با این حال او شانس کمی در میان دیگر کاندیداها دارد.

گفته می شود که او می تواند به عنوان نخست وزیر موقت نقش ایفا کند و قدم های بعدی برگزیت را پیش ببرد و بعد از پایان برگزیت، جای خود را به فردی دیگر بدهد.

جرمی هانت، 52 ساله

 

Jeremy Hunt

 

«جرمی هانت» 52 ساله بعد از دومینیک راب، شانس سوم پست نخست وزیری انگلیس است. او در حال حاضر وزیر خارجه این کشور است و رسما خود را کاندیدای جانشینی ترزا می کرده است.

او در همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در سال 2016 حامی کارزار باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا بود.

مایکل گوو، 51 ساله

 

Michael Gove

 

«مایکل گوو» 51 ساله که اکنون وزیر محیط زیست و کشاورزی انگلیس است، از دیگر کاندیداهای پست نخست وزیری است.

او از جمله رهبران بلند پایه حزب محافظه کار است که در همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا جانب خروج از اتحادیه اروپا را گرفت.

او هشدار داده است که خروج از اتحادیه اروپا بدون توافق، پیغامی نیست که هدف کارزار خروج از اتحادیه اروپا در همه پرسی سال 2016 بوده باشد.

پنی موردانت 46 ساله

 

Penny Mordaunt

 

«پنی موردانت» 46 ساله که اکنون وزیر دفاع انگلیس است، از دیگر کاندیداهای پست نخست وزیری است که از حامیان برگزیت به شمار می رود و نخستین زنی است که به عنوان وزیر دفاع انگلیس انتخاب شده است.

ماتیو هانکوک 41 ساله

 

ماتیو

 

«ماتیو هانکوک» 41 ساله که اکنون وزیر بهداشت انگلیس است از دیگر کاندیداهای پست نخست وزیری است. او در هفته‌ های گذشته از مواضع ترزا می برای گفت و گو با جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس با هدف یافتن راهی برای پایان دادن به برگزیت، حمایت کرده بود.

ساجد جاوید، 49 ساله

 

Sajid Javid

 

«ساجد جاوید» 49 ساله که در حال حاضر وزیر کشور انگلیس است، دیگر کاندیدای پست نخست وزیری است. او در جریان همه‌ پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از کارزار باقی ماندن این کشور در اتحادیه اروپا دفاع کرده بود. با این حال بعد از برنده شدن کارزار خروج، گفت که به گزینه «برگزیت نرم» چندان خوش بین نیست و تجارت آزاد بخش مهمی از فلسفه اتحادیه اروپاست و رای دهندگان در رفراندوم برگزیت با رای خود دستورالعمل صریحی برای ما صادر کرده‌ اند.

روری استوارت، 46 ساله

 

Rory Stewart

 

«روری استوارت» 46 ساله وزیر توسعه و همکاری‌ های بین‌ المللی از دیگر کاندیداهای پست نخست وزیری است. وی به دنبال همه‌ پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفته بود که این کشور باید در ارتباط با مواضعش برای خروج از اتحادیه اروپا پرانرژی و خوش بین باشد.

آندریا لیدسون، 56 ساله

 

Andrea Leadsom

 

«آندریا لیدسون» 56 ساله که روز چهارشنبه از کابینه ترزا می استعفا داد، از دیگر کاندیداهای پست نخست وزیری است. او که در آخرین رقابت‌ ها بر سر پست ریاست حزب محافظه کار انگلیس از ترزا می شکست خورده بود، گفته است که بار دیگر وارد این رقابت می شود. او از حامیان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بوده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.