سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی تأکید کرد که اگر ایالات متحده رویکرد جدیدی در پیش نگیرد هرگز مذاکرات هسته ای جدیدی برگزار نمی شود.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، کره شمالی امروز جمعه اعلام کرد که موضع « خشن و فریبنده» آمریکا باعث شده است که در جریان دومین نشست سران دو کشور نتیجه ای حاصل نشود و هشدار داد که بدون در پیش گرفتن رویکرد جدید توسط آمریکا مساله هسته ای حل نمی شود.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در اظهاراتی ایالات متحده آمریکا را متهم کرد که تلاش می کند از مسئولیت هایش در قبال شکست نشست سران دو کشور میان «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در ماه فوریه گذشته از طریق مطرح کردن«مساله ای کاملا خارج از چارچوب» شانه خالی کند. این سخنگو به جزئیات بیشتر اشاره ای نکرد.

این سخنگو در بیانیه ای که خبرگزاری مرکزی رسمی کره شمالی آن را منتشر کرد گفت:« دلیل اصلی پشت شکست مذاکرات سران کره شمالی و آمریکا در هانوی موضع خشن و فریبنده ای بود که ایالات متحده آمریکا اتخاذ کرد و اصرارش بر مسیری است که گام نهادن در آن محال است.»

وی افزود که « ایالات متحده آمریکا با شیوه ای که اکنون در پیش گرفته هرگز نمی تواند ذره ای ما را دیدگاه تغییر دهد و به هر اندازه که رفتارها و اقداماتش در قبال کره شمالی کینه توازنه تر شود و اعتماد را بیشتر از بین ببرد، واکنش ما قوی تر و محکم تر می شود.

این در حالی است که از زمان شکست سران دو کشور در ویتنام که طی آن کیم تلاش کرد در مقابل از بین بردن بخش اندکی از برنامه هسته ای اش تحریم ها علیه کشورش را کم کند، موجی از انتقادها علیه ایالات متحده آمریکا به راه افتاده است.

دونالد ترامپ  رئیس جمهور آمریکا خواستار  نقشه راه کاملی برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی  شده است که شامل انتقال بمب های هسته ای این کشور به آمریکامی شود.

سخنگوی وزارت  خارجه کره شمالی در ادامه تأکید کرد که اگر ایالات متحده رویکرد جدیدی در پیش نگیرد هرگز مذاکرات هسته ای جدیدی برگزار نمی شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.