همه چیز حکایت از آن دارد که ارتش سوریه برای عملیات بزرگ در ادلب آماده شده است.

 

به گزارش جماران، روزنامه رأی الیوم در گزارشی نوشت: بالگردهای ارتش سوریه اطلاعیه هایی را روی روستاهای استان «ادلب» فرو ریختند و از ساکنان آنها خواستند که به منظور بستر سازی برای عملیات نظامی گسترده در روزهای آینده آنها را تخلیه کنند. در این اطلاعیه ها آمده است که مکان های خود را «قبل از عملیات بزرگ آزادی ادلب» تخلیه کنید. این مساله حکایت از آن دارد که ارتش سوریه در آستانه انجام  یک عملیات گسترده در عمق منطقه است.

دولت سوریه همچنین دو گذرگاه را برای تخلیه ساکنان غیرنظامی منطقه کاهش تنش در ادلب مهیا کرده است. این دو گذرگاه در نزدیکی شهرک های«صوران» در استان «حماه» و «ابوالظهور» در استان ادلب هستند. این اقدام اقدامی است که بستر را برای حمله گسترده مهیا می کند.

این در حالی است که درگیری های شدیدی میان ارتش سوریه و چبهه النصره و گروه های همپیمانش در محورهای «کفرنبوده» و «جبل شحشبو» و نیز «سهل الغاب» در استان حماه به وقوع پیوسته است. ارتش سوریه همچنین به سمت «کبانه» در استان « لاذقیه» خیز برداشته است تا آن را آزاد کرده و بر سهل الغاب اشراف پیدا کرده و به لحاظ آتشباری بر آن سیطره داشته باشد.

اطلاعات رسیده از جبهه های درگیری حکایت از آن دارد که  جنگنده های ارتش روسیه نشست سرکردگان گروه جبهه النصره را در فرودگاه نظامی «تفتناز» در ادلب بمباران کرده است. برخی اخبار حکایت از آن دارد که تعداد زیادی از سرکردگان گروه های مسلح در این حمله هوایی کشته شدند و برخی صفحه ها در شبکه های اجتماعی از حضور افسران ترک داخل این فرودگاه دارد اما روزنامه «رأی الیوم» نتواسته است از منابع موثق این اطلاعات را مورد تأیید قرار دهد زیرا حالتی از پنهان کاری شدید درباره این حمله هوایی روسیه حاکم شده است.

در تأکید اطلاعاتی که چند روز پیش روزنامه رأی الیوم درباره حمایت مستقیم ترکیه از گروه های مسلح در این درگیری ها منتشر کرد یکی از فرماندهان این گروه ها اذعان کرد که ترکیه برخی از گروه ها را با مقادیر زیادی از موشک های ضد زره تجهیز کرد و اجازه داد که عناصر و تجهیزات نظامی تقویتی گروه موسوم به «الجیش الوطنی» و گروه های عملیات «شاخه زیتون» و عملیات «سپر فرات»به منطقه برسند. یکی از سرکردگان گروه های مسلح نیز به روزنامه «العربی الجدید»مورد حمایت قطر است در گزارشی که روز گذشته منتشر کرد گفت که این حمایت ترکیه نقش مهمی در شکستن معادله دارد و کفه ترازو را به نفع گروه های مسلح سنگین کرده است.

این سرکرده به روزنامه قطری گفت که پیامی که ترکیه می خواست با آتش بدهد این است که ادلب با دیگر مناطق که نیروهای ارتش سوریه با حمایت روسیه بازپس گرفت فرق دارد و سقوط ادلب به دست ارتش یعنی مهاجرت میلیون نفر به ترکیه و به معنای پایان گروه های مسلح و چیزی است که مخالفان آن را انقلاب سوریه نامیدند.

گروه های مسلح طی دو روز گذشته با رهبری جبهه النصره از منطقه کاهش تنش در  ادلب برای اشغال دوباره مناطقی که به دلیل پیشروی ارتش و بازپس گیری شهرک ها و روستاهای در استان حماه از دست دادند، حمله گسترده ای را انجام دادند.

در همین زمینه وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که تروریست های جبهه النصره از روز گذشته(چهارشنبه)تلاش می کنند که شهرک«کفر نبوده» در شمال استان حماه که توسط ارتش سوریه آزاد شده است را دوباره به اشغال خود در بیاورند اما تا کنون نتوانستند این کار را بکنند و  در جریان حمله شدیدی که انجام دادند تلفات مادی و انسانی سنگینی متحمل شدند.

وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای تأکید کرد که در درگیری های شدید ارتش سوریه با تروریست های جبهه النصره تا کنون 140 تروریست کشته شدند و دو تانگ و سه موشک انداز این گروه نیز منهدم شدند.

در این بیانیه آمده است که ارتش سوریه با حمایت هوایی ارتش روسیه به مقابله با حمله تروریست های جبهه النصره ادامه می دهد.

رسانه های سوریه نیز پیش از این اعلام کردند که ارتش سوریه به شدت با افراد مسلح در استان حماه درگیر است.

ارتش سوریه اخیرا عملیات گسترده ای را برای آزادی شمال و شمال غرب حماه در مجاورت با استان ادلب را آغاز کرد و توانست شهرک ها و تپه های استارتژیک را آزاد کرد و راه را برای آزادی کفر نبوده و شهرک«قلعه المضیق» هموار کرد و پس از آن این دو شهرک را آزاد کرد.

خبرگزاری سانا نیز گزارش داد  که یگان های ارتش عربی سوریه به نقض توافق منطقه کاهش تنش توسط تروریست ها واکنش نشان دادند و درپاسخ به تجاوزات تروریست ها به مواضع نظامی و شهرک های امن در ریف ادلب و ریف حماه تعدادی از آنان را کشته و زخمی کردند.

خبرنگار سانا در حماه اعلام کرد: واحدی از ارتش ضربات سهمگینی به محورهای تحرک گروه های تروریستی همپیمان جبهه النصره بین شهرک های «الهبیط» و کفر نبوده در ریف جنوبی ادلب و شمالی غربی حماه وارد کردند.

خبرنگار سانا افزود: درپی این ضربات تعداد زیادی از تروریست ها کشته و زخمی شدند و خودروها و اسلحه و مهمات آنان نیز منهدم شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.