حزب حاکم بر ترکیه هر گونه رایزنی و نشست میان مسئولان امنیتی و اطلاعاتی ترکیه با همتاهای سوریه ای را مساله ای طبیعی دانست.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز،  حزب«عدالت و توسعه» حاکم بر ترکیه اعلام کرد که هیچ ایرادی در برگزاری نشست ها میان سازمان اطلاعات ترکیه با همتای سوریه ای خود در سوریه برای توقف درگیری ها در سوریه به رغم آن که آنکارا از گروه های مسلحی حمایت می کند که با دولت سوریه می جنگند، وجود ندارد.

این حزب در واکنش به گزارشی که یکی از رسانه های ترکیه درباره تماس های مسئولان ترک و سوری در سطح بالا، این مساله را مطرح کرد.

«عمر چلیک» سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه نشست میان دو طرف ترک و سوری را تأیید نکرد ولی گفت که به رغم دشمنی شدید چند ساله میان «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «بشار اسد»همتای سوریه ای اش،  این مساله طبیعی است.

روزنامه آیندنلیک ترکیه به نقل از خبرنگارانی که با بشار اسد دیدار کردند نوشت که یک کمیته سوری با «هاکان فیدان» رئیس سازمان اطلاعات ترکیه دیدار کرده است.

ماه دسامبر گذشته«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه گفت که ترکیه و دیگر کشورها در صورتی که اسد در انتخاباتی دموکراتیک برنده شود امکان همکاری با وی را بررسی می کنند. در فوریه نیز اردوغان گفت که کشورش تماس هایی در حد پایین را با دولت سوریه حفظ کرده است.

چلیک در ادامه گفت که سازمان اطلاعات ترکیه و عناصر وابسته به این کشور در سوریه امکان برگزاری هر گونه نشستی که بخواهند در هر زمان که مناسب ببینند برای اجتناب از وقوع فاجعه انسانی یا در سایه برخی نیازها را دارند.

در همین حال، تلویزیون رسمی سوریه شب گذشته اعلام کرد که ارتش سوریه یک پهپاد پر از مواد منفجره را در نزدیکی فرودگاه «حماه» در استان«حماه» این کشور در شمال سوریه سرنگون کرد.

این تلویزیون تأکید کرد که گروه تروریستی جبهه النصره این پهپاد را به سمت فرودگاه حماه فرستاده بود.

خبرگزاری سانا نیز گزارش داد که گروه های تروریستی با استفاده از پهپاد همراه با بمب های سقوط آزاد به ایستگاه تولید برق در منطقه «الزاره» در ریف جنوبی شهر حماه، حمله کردند، این تجاوز منجر به تلفات مادی سنگین شده است.

مدیر ایستگاه تولید برق الزاره «مصطفی شنتوت» تأکید کرد که پهپاد گروه های تروریستی شامگاه چند بمب به سمت ایستگاه تولید برق الزاره پرتاب کرده واین تجاوز منجر به تلفات مادی در ایستگاه شده است.

وی خاطر نشان کرد که تیم های فنی وتعمیر بلا فاصله شروع به تعمیر آسیب های ناشی از این حملات تروریست کردند.

 

خنثی شدن حمله موشکی به پایگاه حمیمیم روسیه 

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که گروه های مسلح چهار موشک به پایگاه نظامی «حمیمیم» روسیه در سوریه شلیک کردند.

این وزارتخانه تأکید کرد که همه موشک ها منهدم شدند.

وزارت دفاع روسیه تصریح کرد که بمب افکن های ارتش روسیه محل شلیک موشک ها و موشک اندازها را به طور کامل منهدم کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.