بسته شدن فرودگاه بین المللی به دلیل تجاوز ائتلاف عربی به رهبری عربستان به یمن منجر به مرگ بیش از 30 هزار شهروند یمنی شده است که برای درمان نیازمند سفر به خارج از کشور بودند.

 

به گزارش جماران به نقل از المسیره، وزارت بهداشت دولت «نجات ملی» در صنعا امروز یکشنبه گفت که بسته شدن فرودگاه بین المللی به دلیل تجاوز ائتلاف عربی به رهبری عربستان به یمن منجر به مرگ بیش از 30 هزار شهروند یمنی شده است که برای درمان نیازمند سفر به خارج از کشور بودند.

«یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن گفت که 300هزار بیمار یمنی برای درمان نیاز به سفر به خارج از کشور دارند.

این مسئول یمنی از سازمان ملل به دلیل آن که پاسخ مثبت به درخواست کمک فوری درباره تجهیزات پزشکی فوری نداده است، انتقاد کرد.

وی از سازمان ملل خواست که نقش خود را در تأمین تجهیزات و داروی ضروری برای درمان هزاران بیمار ایفا کند.

الحاضری این پرسش را مطرح کرد که:« سازمان ملل اگر در انتقال بیماران به کشورهایی که پیشنهاد کمک به ملت یمن ارائه کرده اند همکاری کند، چه چیزی را از دست می دهد؟»

از آگوست سال 2016 تا کنون ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی که به بهانه حمایت از دولت «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن به یمن تجاوز کرده است، ممنوعیت پروازها را بر فرودگاه بین المللی صنعا را اعمال کرده است.

این ائتلاف متجاوز همچنین از زمین و هوا و دریا یمن را به محاصره خود در آورده است و تمام زیرساخت های این کشور را از بین برده است.

این ائتلاف همه پروازهای غیرنظامی را به استثنای پروازهای سازمان ملل و آژانس های انسانی وابسته به این سازمان را متوقف کرد و این پروازها نیز نیاز به هماهنگی با ائتلاف دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.