رئیس جمهور آمریکا شماری از جنایتکاران جنگی ارتش آمریکا که در عراق و افغانستان مرتکب جنایت های جنگی شدند را عفو می کند.

 

به گزارش جماران به نقل، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شماری از جنایتکاران جنگی ارتش آمریکا که در عراق و افغانستان مرتکب جنایت های جنگی شدند را عفو می کند.

ترامپ خواستار آماده کردن پرونده هایی درباره عفو شماری از نظامیان آمریکایی متهم یا محکوم به ارتکاب جنایت های جنگی شد که از جمله این نظامیان یک نظامی است که قرار است به اتهام تیراندازی به غیرنظامیان طی خدمت نظامی اش در عراق محاکمه شود.

در گزارش نیویورک تایمز آمده است که دو مسئول آمریکایی که نخواستند نام شان فاش شود گفتند که ترامپ خواستار تهیه فوری اسناد لازم شده است و اشاره کرده است که وی در فکر عفو نظامیانی است متهم به جنایت جنگی شده اند. ترامپ قصد دارد این کار را در سالروز بزرگداشت نظامیانی که در جنگ ها کشته شدند، انجام دهد؛ آمریکا روز 27 می هر سال بزرگداشت نظامیان کشته شده در جنگ ها را برگزار می کند.

یک مسئول آمریکایی گفت که جمع آوری پرونده ها معمولا ماه ها طول می کشد اما وزارت دادگستری خواستار تکمیل این کار پیش از تعطیلات شده است. یکی از درخواست ها مرتبط با «ادوارد گالاکر» فرمانده عملیات ویژه در نیروهای ویژه نیروی دریایی آمریکاست که قرار است به اتهام تیراندازی به غیرنظامیان بی گناه و کشتن یک اسیر از دشمنان با چاقو طی خدمتش در عراق طی هفته های آینده محاکمه شود.

نیویورک تایمز همچنین نوشت که باور بر این است که عفو شامل «ماتیو کولستین»افسر نیروهای ویژه ارتش آمریکا شود که متهم به قتل یک شهروند بی گناه افغانی است.

کاخ سفید یا وزارت دادگستری آمریکا به درخواست ها برای واکنش به این گزارش پاسخی ندادند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.