ائتلاف محافظه کار حاکم بر استرالیا به رهبری اسکات موریسون، نخست وزیر این کشور از سال ۲۰۱۳ تاکنون قدرت را در دست دارد.

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، حزب «محافظه‌کار» استرالیا برخلاف نظرسنجی‌های صورت گرفته به شکل «معجزه‌آسایی» برنده انتخابات سراسری این کشور شد.

«اسکات موریسون» نخست وزیر کنونی استرالیا پس ز اعلام نتایج رقابت‌های انتخاباتی گفت که دولت او نتایجی شبیه «معجزه» به دست آورد که احتمال ابقای او در پستش را افزایش می‌دهد.

آقای موریسون به خبرنگاران گفت که به معجزه اعتقاد دارد و این پیروزی نتیجه حمایت «استرالیایی‌های آرام» از وی است.

میلیون‌ها استرالیایی امروز شنبه ۱۸ ماه مه (۲۸ اردیبهشت) برای شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور به پای صندوق های رای رفتند.

ائتلاف محافظه کار حاکم بر استرالیا به رهبری اسکات موریسون، نخست وزیر این کشور از سال ۲۰۱۳ تاکنون قدرت را در دست دارد. اما نظرسنجی‌های پیش از انتخابات حاکی از آن بود که حزب کارگر به رهبری بیل شورتن پیشتاز این رقابت‌ها است.

دولت ائتلافی در موقعیتی قرار دارد که با بیش از نیمی از آراء که امروز شمرده شد در قدرت باقی بماند اما نتایج نهایی و ترکیب دولت هنوز مشخص نشده است.

اسکات موریسون در جریان تبلیغات انتخاباتی خود قول داده بود که تعداد مهاجرانی را که سالانه در این کشور پذیرش می‌شوند، کم کند و ورود پناهندگان به استرالیا را هم در رقمی ثابت نگه دارد.

همچنین دولت این کشور وعده داده بود محدودیت‌هایی برای ورود مهاجران جدید به شهرهای بزرگ به منظور کاهش تراکم شهری این کشور اعمال کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.