نماینده دائمی کره شمالی در سازمان ملل نامه ای به «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل نامه ای فرستاد که در آن به توقیف کشتی تجاری کره شمالی توسط دولت آمریکا اعتراض کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از اسپوتنیک عربی،«کیم سون» نماینده دائمی کره شمالی در سازمان ملل نامه ای به «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل نامه ای فرستاد که در آن به توقیف کشتی تجاری کره شمالی توسط دولت آمریکا اعتراض کرد.

در این نامه آمده است:ایالات متحده آمریکا اقدام غیرقانونی و غیر قبولی را با توقیف کشتی تجاری وابسته به کره شمالی و بردن آن به جزیره«ساموا»ی آمریکا (مستعمره آمریکا) به زعم آن اینکه این کشتی قانون داخلی آمریکا را نقض کرده است، انجام داد.

وی افزود:این اقدام در انتقال مالکیت به وضوح آشکار کرد که ایالات متحده آمریکا یک کشور مافیا است و هرگز به قوانین بین المللی وقعی نمی نهد.

به گفته نماینده کره شمالی در سازمان ملل   بر اساس قطعنامه شصت و دومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، اقدامات آمریکا در عرصه بین المللی غیرقانونی است و با میثاق سازمان ملل و قوانین بین المللی در تعارض است.

در متن نامه آمده است که در هر حال امکان ندارد که یک کشور مستقل، تابع حاکمیت و قوانین کشور دیگر شود و این یک اصل شایع در قوانین بین المللی است.

نماینده کره شمالی همچنین تأکید کرد که کشتی تجاری تابع حاکمیت کره شمالی است و در نهایت توقیف آن توسط ایالات متحده آمریکا نقض حاکمیت کره شمالی و نقض شدید میثاق سازمان ملل است.

وی از دبیر کل سازمان ملل خواست که تدابیر فوری را اتخاذ کرده و در نهایت در ثبات اوضاع در شبه جزیره کره و اثبات عدالت سازمان ملل سهیم شود.

پیش از این نیز در پی توقیف این کشتی کره شمالی توسط آمریکا به بهانه نقض تحریم ها، دولت کره شمالی طرف آمریکایی را متهم کرد که توافقات میان دو کشور برای ایجاد«روابط جدید»را نقض کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا پیش از این اعلام کرد که کشتیWise Honest که برای حمل و نقل زغال سنگ از کره شمالی که به گفته این وزارتخانه صادراتش توسط شورای امنیت در چارچوب تحریم ها علیه پیونگ یانگ ممنوع شده است، توقیف کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه کره شمالی آمده است:« این موضع گیری و اقدام آمریکا ادامه تلاش ها برای به تسلیم درآوردن ما از طریق افزایش بیشترین فشار است و فحوای اساسی بیانیه مشترک میان دو کشور در تاریخ 12 ژوئن سال 2018 را که بر اساس آن دو کشور کره شمالی و آمریکا توافق کردند که روابط جدیدی را ایجاد کنند، نادیده می گیرد.»

همچنین پیونگ یانگ خواستار بازگرداندن فوری کشتی خود شده و تأکید کرد که به شکل گسترده«رفتارها و اقدامات بعدی آمریکا»را دنبال می کند.

این نخستین بار است که ایالات متحده آمریکا یک کشتی کره شمالی را توقیف می کند.

دولت آمریکا شکایت مدنی در منطقه جنوبی نیویورک در این زمینه ارائه کرد و تلاش می کند این کشتی که یکی از بزرگترین کشتی های کره شمالی است را مصادره کند.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.