کارمند سفارت آمریکا تأکید کرد که:« هیچ گونه دستور یا ابلاغیه ای در خصوص هیچ چیز به ما نرسیده است.ولی حالتی از بی ثباتی و آشفتگی برقرار است.»

 

به گزارش جماران، شبکه تلویزیونی روسیا الیوم با یکی از کارکنان خارجی که در سفارت آمریکا در بغداد کار می کند، برای مطلع شدن از اوضاع و فضای داخل سفارت آمریکا پس از اطلاعاتی که وزارت خارجه آمریکا منتشر کرد و از کارکنان غیرضروری خواست که عراق را ترک کنند، تماس برقرار کرد.

این کارمند به روسیا الیوم گفت که «حالتی از بی اطلاعی و آشفتگی در سفارت رخ داده است. از رسانه ها می شنویم چه اتفاقی رخ می دهد اما هیچ گونه دستور یا ابلاغیه ای در خصوص هیچ چیز به ما نرسیده است.ولی حالتی از بی ثباتی و آشفتگی برقرار است.»

وی افزود:«اوضاع داخل سفارت به مانند هر روز نیست، نه میهمانانی به سراغ ما آمدند و نه کسی را پذیرفتیم. تدابیر امنیتی گسترده است ولی نمی توانند به ما هیچ چیز بگویند.»

این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا به دلیلی نامشخص از کارکنان «غیرضروری» سفارت خود در بغداد و کنسولگری این کشور در اربیل دستور داده هرچه سریع‌تر عراق را ترک کنند.

وزارت خارجه آمریکا امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای به کارکنان «غیرضروری» سفارت خود در بغداد و کنسولگری این کشور در اربیل دستور داد عراق را ترک کنند.

در بخشی از این بیانیه که در پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا منتشر شده، آمده است: «وزارت خارجه ایالات متحده دستور داده کارمندان غیرضروری حکومت ایالات متحده، چه در سفارت در بغداد و چه در کنسولگری در اربیل، عراق را ترک کنند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «خدمات روادید عادی در هر دو مرکز فعلا تعلیق شده و حکومت ایالات متحده توانایی محدودی برای خدمات‌دهی به شهروندان آمریکایی در عراق دارد.»

وزارت خارجه آمریکا به این دسته از کارکنان دستور داده «در اسرع وقت» عراق را ترک کنند و از تأسیسات ایالات متحده در سرتاسر عراق دور بمانند.

هنوز دلیل این تصمیم آمریکا اعلام نشده، اما در روزهای گذشته واشنگتن ادعا کرده بود که تهدیدات علیه نیروهای آمریکایی در منطقه افزایش یافته است.

اوایل هفته هم سفارت ایالات متحده در بغداد با صدور بیانیه‌ای به اتباع آمریکا توصیه کرد از سفرهای غیرضروری به عراق خودداری کنند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.