تلویزیون رسمی سودان اعلام کرد که در حمله مسلحانه افراد ناشناس طی شب گذشته در خارطوم یک افسرارتش و 5 معترض جان خود را از دست دادند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، در حمله مسلحانه به معترضان در خارطوم یک افسر ارتش و 5 معترض کشته شدند.

تلویزیون رسمی سودان اعلام کرد که در درگیری های شب گذشته در خارطوم یک افسر پلیس نظامی و 5 معترض جان خود را از دست دادند.در ساعت های پایانی شب گذشته صدای تیراندازی به گوش رسید و شورای انتقالی نظامی سودان اعلام کرد که یک افسر پلیس نظامی کشته شد و تعداد زیادی از معترضان زخمی شدند.

درگیری های خشونت بار پس از آن رخ داد که شورای نظامی و گروه های مخالف اعلام کردند که بر سر پیکره دولت در دوران انتقالی در کشور به توافق رسیدند.

برخی منابع گفتند که 100 معترض در این درگیری ها زخمی شدند.

این منابع گفتند که هواداران نظام سابق اقدام به تیراندازی به سمت معترضان کردند.

کمیته مرکزی پزشکان سودان اعلام کرد که در حمله افراد مسلح ناشناس که احتمال زیاد وابسته به نظام سابق هستند به تحصن کنندگان در برابر فرماندهی ارتش سودان در مرکز خارطوم 6 تن از حمله یک افسر ارتش کشته شدند.

این کمیته تأکید کرد که 5 تن از معترضان در اثر اصابت گلوله های واقعی جان خود را از دست دادند.

منابع پزشکی در بیمارستان های ایجاد شده داخل مکان تحصن گفتند که در اثر این حمله مسلحانه 100 تن نیز زخمی شدند که بیشتر آنها با گلوله واقعی مورد اصابت قرار گرفتند.

« عبدالفتاح البرهان»رئیس شورای انتقالی نظامی سودان در سخنانی صبح امروز گفت که نفوذی ها به سمت معترضان تیراندازی کرده اند.

وی افزود که برخی از طرف هایی که از توافق این شورا و نیروهای تغییر در نشست روز گذشته-دوشنبه- راضی نیستند دست به این اقدام زدند و وعده داد که مسئولان قتل انقلابیون و نیروهای مسلح را دستگیر و محاکمه می کند.

خبرگزاری آناتولی نیز گزارش داد که شورای نظامی سودان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله مسلحانه به معترضان در مقابل مقر ارتش در خارطوم 4 سرباز از جمله یک سرهنگ کشته‌ شده‌اند.

در این بیانیه با اشاره به اینکه برخی از گروه‌ها از نتایجی که با نیروهای آزادی و تغییر به دست آمده است ناراحت هستند، تاکید شد: «این گروه‌ها برای ممانعت از توافق‌نامه‌ای که قرار است حاصل شود تلاش می کنند و می خواهند کشور را وارد تونل تاریکی کنند.»

طبق این بیانیه آمده است افراد متعلق به گروه‌های مذکور برای افزایش تنش و تحریک معترضان به سوی آنان تیرندازی کردند. در این تیراندازی تعداد زیادی مجروح شده‌اند.

شورای نظامی سودان روز گذشته با اشاره به اینکه با نیروهای آزادی و تغییر در زمینه‌های ساختار اداری و اقتدار موقت به توافق رسیده‌اند، اعلام کرده بود روز سه‌شنبه آینده نیز مسایل میزان مشارکت در اداره کشور و دوره انتقالی را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

در تحولی دیگر،شورای نظامی حاکم بر سودان اعلام کرد که ارتش فقط یکی از برادران«عمر البشیر» رئیس جمهور مخلوع این کشور را در بازداشت خود دارد و نه دو برادراش را.این شورا تأکید کرد که برادر دوم البشیر توانسته است که به ترکیه فرار کند.

سرلشکر«شمس الدین کباشی» تأکید کرد که در 17 آوریل اعلام کردیم که «عبدالله و عباس» دو برادر البشیر را دستگیر کردیم  ولی این اطلاعات دقیق نبود و در آن روز فقط عبدالله دستگیر شد.

وی افزود: روز بعد عباس در منطقه مرزی یکی از کشورهای همسایه ظاهر شد و مسئولان سودانی از این کشور خواستند که وی را تحویل دهد اما این کشور این کار را نکرد.

کباشی در ادامه گفت: پس از آن اخباری رسید که وی در ترکیه به سر می برد.

به گفته شورای نظامی انتقالی سودان البشیر و دیگر برادرش اکنون در زندان«کوبر» در خارطوم محبوس هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی سودان خارطوم
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.