در لیون نیز پلیس تلاش کرد تا با شلیک گاز اشک‌آور به سمت معترضان آنها را از میدان مرکزی شهر، محل همیشگی تجمع جلیقه زردها دور کند.

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، هزارن نفر از معترضان فرانسوی موسوم به جلیقه‌زردها برای بیست و ششمین شنبه متوالی در شهرهای مختلف این کشور به خیابان‌ها آمدند.

پلیس مطابق معمول هر شنبه به سمت معترضان در شهرهای «لیون و نانت» برای متفرق کردن راهپیمایان از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

در شهر نانت گروهی از معترضان که لباس‌های سیاهی بر تن داشتند تعداد زیادی بطری و همچنین شیشه مغازه‌ها را شکستند. این مساله سبب درگیری میان آنان و پلیس شد.

در لیون نیز پلیس تلاش کرد تا با شلیک گاز اشک‌آور به سمت معترضان آنها را از میدان مرکزی شهر، محل همیشگی تجمع جلیقه زردها دور کند.

از شروع اولین تجمع جلیقه زردها حدود شش ماه می‌گذرد و آنها به سیاست‌های «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه که منجر به افزایش قیمت‌ها و کاهش سطح رفاه شده است، معترضند.

ادامه این اعتراض‌ها در دو هفته منتهی به انتخابات پارلمان اروپا سبب شده است تا گروه‌های راست افراطی که در رقابت با حزب آقای ماکرون هستند از آن بهره ببرند و رقابت تنگاتنگی میان این احزاب شکل بگیرد.

ناآرامی طولانی مدت باعث شده است که دولت فرانسه امتیازات سیاسی گزافی را به مخالفان ارائه کند و تغییراتی در سیستم مالی این کشور از جمله اصلاح سیستم حقوق بازنشستگی ایجاد نماید.

با این حال معترضان بر این باورند که این اصلاحات کافی نیستند و دولت باید کارهای بیشتری در جهت ایجاد رفاه برای شهروندان صورت دهد.

اعتراضات در پاریس هم ادامه داشت اما به خشونت منجر نشد. در شنبه بارانی پاریس معترضان با پوشیدن جلیقه‌های زرد و با در دست داشتن چتر در خیابان‌های این شهر حضور یافتند.

براساس آمار رسمی دولت فرانسه تعداد معترضان که در ماه نوامبر سال گذشته میلادی از ۳۰۰ هزار نفر فراتر بود به تدریج کاهش یافته و به زیر این رقم رسیده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.