یگان هایی از ارتش سوریه حمله گسترده و شدید تروریست های«حزب اسلامی ترکستان»را در استان «حماه» در شمال این کشور خنثی کرده و تعدادی زیادی از آنها را کشتند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، یگان هایی از ارتش سوریه حمله گسترده و شدید تروریست های«حزب اسلامی ترکستان»را در استان «حماه» در شمال این کشور خنثی کرده و تعدادی زیادی از آنها را کشتند و یا زخمی کردند.

یک منبع نظامی گفت که گروه های تروریستی به مواضع ارتش سوریه در منطقه «تله باکر» در منطقه «سهل الغاب» در استان حماه حمله کردند و ارتش توانست این حمله را خنثی کند.

این منبع نظامی افزود: ارتش سوریه تروریست ها را در کمین انداخت و آنها را تار و مار کرد.نیروهای ارتش سوریه پس از حمله تروریست ها آنها را با عقب نشینی ظاهری فریب دادند و هنگامی که تروریست ها به سمت تل باکر پیشروی کردند نیروهای ارتش آنها را دور زده و همه مهاجمان را تار و مار کردند.همزمان با آن مواضع و تحرکات تروریست در منطقه به شدت گلوله باران شد و خطوط امداد آنها قطع شد.

این منبع در ادامه تصریح کرد: گروه های مسلح متشکل از تروریست های چینی وابسته به حزب اسلامی ترکستان تلاش کردند با این حمله جبهه هایی که شاهد عملیات نظامی ارتش سوریه است را به خود سرگرم کنند اما آمادگی ارتش سوریه این طرح را نقش بر آب کرد.

یگان های ارتش سوریه روز گذشته-سه شنبه-  نیز تجمع ها و مواضع تروریست ها را در شهرک«الزکاه» در شمال حماه به شدت گلوله باران کردند و جنگنده ها و بالگردهای ارتش نیز مواضع تروریست ها در چندین شهرک در جنوب استان «ادلب» بمباران کردند.

هواپیماهای ارتش سوریه همچنین مواضع جبهه النصره و گروه های تروریستی وابسته به آن را در شمال لاذقیه و نیز در جنوب غرب«حلب» به شدت بمباران کردند.

بنابراین گزارش، حزب اسلامی ترکستان در سرزمین شام (سوریه)به لحاظ عقیده ای به جبهه النصره نزدیک است و تعداد عناصر آن در سوریه نزدیک به هشت هزار تن می رسد که بیشتر آنها از چین به سوریه آمده اند.این تروریست ها که با کمک ترکیه وارد سوریه شدند و در مناطقی که حضور دارند با بیرون کردن مردم سوریه از شهرک ها و روستاهای مختلف و اسکان خودشان و خانواده های شان در آنها اقدام به تغییر ساختار جمعیتی با هدف تشکیل امارت برای خود کرده اند. همچنین تروریست های ترکستان اقدام به ویران کردن کلیساها کرده و پرچم خود را روی آنها قرار دادند.این تررویست ها همچنین دست به قتل عام مردم سوریه در برخی مناطق و روستاها در شمال سوریه به ویژه در لاذقیه زدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.