ارتش سوریه امروز دوشنبه عملیات نظامی زمینی و هوایی گسترده ای را در شمال استان «حماه» آغاز کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، ارتش سوریه امروز دوشنبه عملیات نظامی زمینی و هوایی گسترده ای را در شمال استان «حماه» آغاز کرد.

ارتش سوریه عملیات نظامی گسترده ای را به سمت منطقه کاهش تنش و عاری از سلاح در شمال و شمال غرب استان حماه را آغاز کرد.

یک منبع نظامی گفت که ارتش سوریه ساعت های صبح امروز با پوشش هوایی چندین محور را در شمال و شمال غرب حماه را به شدت گلوله باران و موشک باران کرد و در پی آن نیروی زمینی از محور شمالی حماه پیشروی کرد.

این منبع افزود که ارتش سوریه تا کنون منطقه استراتژیک «تل عثمان»،مزارع «البانه» و شهرک«البانه»(الجنابره) را پس از درگیری شدید با تروریست های گروه «جیش العزه»و دیگر گروه های تروریستی وابسته به گروه «جبهه النصره»آزاد کرد.

این منبع نظامی تصریح کرد که همزمان با آن عملیات هوایی و گلوله باران و موشک باران تروریست ها در طول خطوط درگیری ادامه دارد.

روز گذشته نیز بالگردهای ارتش ترکیه یک مرکز نظارت ترکیه در منطقه «جبل شحشبو» در شمال غرب حماه را به بهانه گلوله باران آن توسط ارتش سوریه تخلیه کردند.

منابع محلی در استان«ادلب» هر گونه حمله به این مرکز نظارت ترکیه را یا کشته و زخمی شدن نیروهای ترک را در نتیجه گلوله باران آن توسط ارتش سوریه تکذیب کردند.

این منابع تصریح کردند که آن چه رخ داد این بود که عناصر« جبهه الوطنیه للتحریر»مورد حمایت ترکیه از مناطق تمرکزشان در اطراف مرکز نظارت ترکیه مواضع ارتش سوریه را هدف قرار دادند که ارتش سوریه نیز این گروه های مسلح را با حملاتی دقیق در نزدیکی مرکز نظارت ترکیه (نظارت بر مناطق کاهش تنش )مورد حمله قرار داد اما این مرکز ترکیه ای مورد اصابت قرار نگرفت.

خبرنگار روسیا الیوم نیز گزارش داد که ارتش سوریه در شمال حماه پیشروی کرده و سه روستا را از گروه های تروریستی بازپس گرفت.

این خبرنگار افزود که روستاهای البانه، تل عثمان و «تل الصخر» توسط ارتش سوریه آزاد شدند.

یک منبع نظامی نیز گفت که بیش از 60 گروه تروریستی مسلح در شمال حماه و جنوب ادلب عناصر خود را گرد آورده و به غیرنظامیان و مراکز ارتش حمله می کنند.

یگان های ارتش سوریه روز گذشته مواضع و سکوهای شلیک موشک گروه تروریستی جهه النصره را در شمال غرب حماه و جنوب ادلب منهدم کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.