مراسم رسمی تاجگذاری واجیرالونگ کورن سه روز طول می‌ کشد و گفته می‌ شود در حدود 31 میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مراسم تاجگذاری پادشاه تایلند سه سال بعد از مرگ پدرش انجام شد.

«سوتیدا» ملکه جدید، همراه «ماها واجیرالونگ کورن» پادشاه 66 ساله در این مراسم حضور داشت. مراسم ازدواج ناگهانی پادشاه این کشور در روز چهارشنبه گذشته (1 مه/11 اردیبهشت) سر و صدای زیادی ایجاد کرد.

 

1

 

«واجیرالونگ کورن» در سال 2016 و پس از مرگ پدرش «بهومیبول آدولیادج» به مقام سلطنت رسید. پدر وی 70 سال مقام پادشاهی تایلند را در اختیار داشت و در سن 88 سالگی درگذشت.

تاجگذاری پادشاه جدید پس از یک دوره طولانی عزاداری برای پادشاه پیشین انجام شد. این مراسم ترکیبی از مراسم سنتی بودائیان و هندوهای برهمین بود و طبق آن روی پادشاه جدید «آب مقدس» از جهت‌ های مختلف ریخته شد.

 

2

3

4

 

وی در این مراسم به‌ طور رسمی تاج و تخت پادشاهی را دریافت کرد. تاج پادشاهی تایلند بیش از هفت کیلوگرم وزن دارد و از طلا ساخته شده و نگین‌ های الماس آن را تزیین کرده است. «واجیرالونگ کورن» دهمین پادشاه از سلسله چاکری از سال 1782 است.

مراسم رسمی تاجگذاری واجیرالونگ کورن سه روز طول می‌ کشد و گفته می‌ شود در حدود 31 میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

 

پادشاه جنجالی تایلند کیست؟

واجیرالونگ کورن یک چهره جنجالی است. او سه ازدواج منجر به طلاق داشته و رفتارهای غیر معمولش همواره توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است.

وی در سال 1952 در «بانکوک» به دنیا آمد، در انگلیس و استرالیا درس خواند و در آلمان نیز زندگی کرده است.

او از سه ازدواجش هفت فرزند دارد. واجیرالونگ کورن در ژانویه 1977 با دخترعموی خود ازدواج کرد و یک سال بعد با یک فرزند دختر از او جدا شد.

 

7

 

پادشاه تایلند، در سال 2001، بعد از جدایی از همسر دومش که یک هنرپیشه بود، برای بار سوم و این بار با یک زن از خانواده‌ ای معمولی ازدواج کرد که این ازدواج هم تنها تا 2014 دوام آورد.

 

8

 

او همچنین صاحب درجات و القاب نظامی است. در 1975 به ارتش پیوست و فرمانده گارد شاهی تایلند شد و به دلیل خدمت در کنار نیروهای آمریکا، انگلیس و کانادا به درجه خلبانی جنگنده رسید.

حیات سیاسی پادشاه تایلند نیز همچون زندگی خصوصی اش پر آشوب بوده است. در دوران آشفته سال های اخیر در تایلند در حالی که پادشاه وقت برای حفظ نظم اجازه برقراری حکومت نظامی در کشور را داده بود، پسرش مشکوک به همکاری با دیکتاتور نظامی بوده است. او همچنین متهم است که در جریان کودتای 2014 با «تاکسین شیناواترا» نخست وزیر پیشین این کشور در پیوند بوده است.

اما رفتارهای عجیب او هم تا پیش از این گهگاه در صدر اخبار تایلند قرار می‌گرفت. از جمله می توان به اعطای درجه ژنرالی به سگ محبوبش اشاره کرد.

 

10

 

او اغلب اوقاتش را در ویلای شخصی در آلمان می‌ گذراند.

پیشتر روزنامه بیلد آلمان عکس هایی از واجیرالونگ کورن در فرودگاه مونیخ با لباس غیر معمول منتشر کرده بود که جنجالی شده بود.

 

9

 

پادشاه تایلند، سه خواهر دارد. خواهر بزرگ تر او به دلیل ازدواج با یک خارجی مغضوب خانواده شد. او فرزند مبتلا به اوتیسمش را در سونامی سال 2004 تایلند از دست داد.

دو فرزند دیگر خانواده سلطنتی از واجیر الونگ کورن کوچکترند. هر دوی آنها دارای مدرک دکترا و استاد دانشگاهند.

یکی از خواهرهای پادشاه تایلند علاقمند بود که وارد عرصه سیاست شود و در فهرست کاندیداهای پست نخست وزیری قرار گیرد اما کمیسیون انتخاباتی تایلند یک ماه قبل از برگزاری انتخابات در بیانیه‌ ای اعلام کرد که اعضای خانواده سلطنتی باید خود را از سیاست دور نگه دارند.

کشور تایلند تنها کشور منطقه است که مستعمره اروپایی‌ ها نشد؛ آن‌ هم در حالی‌ که فرانسه و انگلیس دور تا دور آن را در اشغال خود داشتند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.