اسناد مالی یک بانک آلمانی، دردسر تازه ای برای رئیس جمهور آمریکا که هنوز درگیری پرونده رابرت مولر است، ایجاد کرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، نیویورک تایمز گزارش داد ابهام در نقش آفرینی بانک آلمانی در انتخابات ریاست جمهوری دونالد ترامپ دوباره به موضوع داغ رسانه ها تبدیل شده است.

گفته می شود 300 میلیون دلار بدهی ترامپ است که دویچه بانک اسناد مربوط به آن را به درخواست کنگره آمریکا می خواهد تحویل دهد اما بنابر اعلام رسانه ها، ترامپ ممانعت می کند.

در دو دهه گذشته ترامپ وام های کلان میلیونی از دویچه بانک آلمان دریافت کرده است. 

ترامپ در سال 1998 خطاب به این بانک نوشت: «شما دوست بسیار خوبی هستید.» او در سال 2013 گفت: «ما روابط بسیار خوبی داریم.» او سه سال پیش هم اعلام کرد: «آنها بسیار از ما راضی هستند.»

اکنون همین بانک، ترامپ را در منگنه قرار داده است.

وکلای این بانک ماه هاست با کارشناسان از دو کمیته مجلس نمایندگان آمریکا همکاری می کنند. این بانک می تواند دهه ها سوابق مالی شخصی و شرکتی ترامپ را افشا کند.

چنین چشم اندازی ترامپ را واداشته تا برای جلوگیری از اشتراک گذاری این اسناد، در دادگاهی در منهتن از آن شکایت کند.

دونالد ترامپ می خواهد مانع انتقال اسناد وام هایش از دویچه بانک آلمان به کنگره آمریکا شود. در پی درخواست کمیته حقیقت یاب کنگره آمریکا برای ارائه اسناد وام های دونالد ترامپ از دویچه بانک، دونالد ترامپ، سه فرزندش و 7 شرکت زیر مجموعه آنها علیه دویچه بانک آلمان شکایت کردند.

وکلای ترامپ گفته اند اهداف سیاسی ای در پس این تلاش هاست.

«مکسین واترز» رئیس کمیسیون خدمات مالی مجلس آمریکا و «آدام شف» ‌‌‌‌‌رئیس کمیته اطلاعاتی این مجلس که هر دو دموکرات هستند، شکایت ترامپ و خانواده اش را از بانک آلمانی بی‌اساس ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خوانده‌ اند و در این حال، آدام شف از کنگره خواسته است تا برای روشن شدن این احتمال که سیاست های آمریکا از خارج از این کشور تحت تاثیر قرار می گیرد درباره وام های دویچه بانک به ترامپ تحقیق کند.

اسنادی که در دست دویچه بانک است، شامل اسناد داخلی شرکت، شرح ارزش دارایی های ترامپ، و رقم اظهارنامه مالیاتی شخصی و تجاری اوست. 

حتی اگر این بانک بخش هایی از این اظهارنامه را منتشر کند، پایان دراماتیکی را برای رئیس جمهوری رقم خواهد زد که مدت هاست از انتشار اظهارنامه مالیاتی خود سر باز می زند.

ترامپ به شکل گسترده ای تلاش کرده است در طول ریاست جمهوری اش دارایی های خود را مخفی نگه دارد. او در سال 2017 به نیویورک تایمز گفت «رابرت مولر» بازرس ویژه تحقیق در مورد تبانی روسیه در انتخابات 2016، با بررسی دارایی های خانواده اش فراتر از روابط اش با روسیه، از خطوط قرمز عبور خواهد کرد.

در اواخر همان سال زمانی که ترامپ شنید مولر خواستار دسترسی به اسناد دویچه بانک شده، به دلیل حساسیت این اسناد، برآشفت. این گزارش ها سپس نادرست توصیف شدند.

به گفته دو منبع آگاه، از زمانی که در ژانویه امسال دموکرات ها کنترل مجلس نمایندگان را در اختیار گرفته اند، مقامات دویچه بانک از نزدیک با محققان در کمیته های خدمات مالی و اطلاعات همکاری می کنند تا اطلاعاتی را که می توانند به آنها در تحقیقات در مورد رئیس جمهور کمک کنند، شناسایی کنند. آنها به شرط ناشناس ماندن اظهار نظر کرده اند.

مقامات این بانک به نیویورک تایمز گفته اند تمایل دارند این اسناد را به کنگره ارائه کنند. به رغم تمایل به همکاری، به نظر می رسد این بانک آماده است این جدال حقوقی را به دموکرات های کنگره واگذار کنند و تصمیم گیری را به دادگاه ها محول کنند.

«کری مک هاگ» سخنگوی دویچه بانک در بیانیه ای گفت: «ما همچنان اطلاعات مناسبی را در اختیار تمامی تحقیقات مجاز قرار می دهیم و در قبال چنین تحقیقاتی، متعهد به قوانین دادگاه خواهیم بود.»

دویچه بانک در ماه های اخیر همکاری لازم را داشته است. این همکاری، آدام شف را به قدردانی واداشته است.

نمایندگان حزب دموکرات در کنگره آمریکا اعلام کرده‌ اند که در رابطه با نقش احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016  بررسی حساب‌‌ های مالی ترامپ و خانواده او الزامی است.

به موازات دویچه بانک، موسسه مالی «کپیتال وان»، شرکت مالی و بانکداری «جی‌ پی مورگان چیس»، «بانک آف آمریکا» و همچنین «سیتی‌ گروپ» نیز موظف شده‌ اند دسترسی به اسناد مالی و حساب‌ های ترامپ و خانواده‌ اش را برای دو کمیته کنگره آمریکا فراهم سازند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.