روزنامه واشنگتن‌ پست که یک پایگاه داده برای رصد دروغگویی و اظهارات نادرست «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور آمریکا ایجاد کرده امروز دوشنبه از افزایش چشمگیر آن خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، واشنگتن پست گزارش داد «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور آمریکا در 601 روز اخیر بیش از پنج هزار ادعای نادرست و دروغ مطرح کرده است که به طور متوسط هر روز هشت ادعای نادرست و دروغ محسوب می شود.

اما رئیس‌ جمهور آمریکا 26 آوریل (6 اردیبهشت) از رکورد 10000 ادعای نادرست و دروغ عبور کرد و در یک دوره حدود 7 ماهه، به طور متوسط روزانه حدود 23 ادعا را مطرح کرده است. این دوره شامل بسیاری از تجمع های انتخاباتی او قبل از انتخابات میان‌ دوره‌ ای کنگره، تعطیلی دولت فدرال در نتیجه وعده او برای ساخت دیوار مرزی و انتشار گزارش بازرس ویژه درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری می‌ شود.

چنین رقمی ابتدا بعید به نظر می رسید زیرا ترامپ در 100 روز ابتدایی ریاست جمهوری خود به طور متوسط کمتر از 5 ادعای نادرست و دروغ را در هر روز مطرح می کرد اما با گذشت زمان، میزان دروغ‌ ها و ادعای نادرست او بیشتر و بیشتر شد. سونامی دروغ های ترامپ بزرگ و بزرگ تر می شود.

با در نظر گرفتن تجمع رئیس‌ جمهور در «گرین بی» در ایالت «ویسکانسین» تا 27 آوریل، او طی 828 روز ریاست جمهوری خود 1011 ادعای دروغ و نادرست مطرح کرد.

در روزهای اخیر رئیس‌جمهور آمریکا به سرعت بر دامنه ادعاهایش افزوده است. او تنها در یک مصاحبه 45 دقیقه‌ ای چند روز قبل خود با «شان هانیتی» مجری مطرح فاکس نیوز 45 ادعای نادرست و دروغ مطرح کرده است.

به همین ترتیب او در جریان گفت‌ و‌ گوی هشت دقیقه‌ ای 26 آوریل با خبرنگاران در کاخ سفید، سخنرانی در «انجمن ملی سلاح» آمریکا، مصاحبه 19 دقیقه‌ای با شبکه رادیویی با مجری گری «مارک لوین» و تجمع انتخاباتی 27 آوریل به ترتیب 8، 24، 17 و 61  ادعای نادرست و دروغ مطرح کرد.

توئیت های ترامپ هم به تعداد این ادعاهای دروغ افزوده است. ترامپ طی تنها سه روز - 25 تا 27 آوریل - 171 ادعای نادرست و دروغ در توئیت هایش مطرح کرده است. این تعداد بیش از دروغ های او در یک ماه واحد در پنج ماه نخست ریاست جمهوری ترامپ است.

یک پنجم ادعاها و دروغ‌ های رئیس‌ جمهور آمریکا به مسائل مرتبط با مهاجرت ربط داشتند؛ درصدی که از زمان تعطیلی دولت آمریکا بدنبال مناقشات بر سر ساخت دیوار مرزی رشد داشته است.

در حقیقت بیشترین ادعای دروغی که در این خصوص توسط او مکررا مطرح شده - 160 بار - این است که دیوار مرزی او در حال ساخته شدن است.

مبالغه‌ گویی درباره حجم کسری تجاری آمریکا با ژاپن، چین و اتحادیه اروپا، تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا از جمله ادعاهایی است که این روزنامه آنها را در زمره ادعاهای دروغ و نادرست ترامپ قرار داده است.

پایگاه داده The Fact Checker’s database واشنگتن پست، با تفکیک اظهارات دروغ و خلاف واقع ترامپ به روزهای زمامداری او در هر روز زمامداری او، آرشیو کامل و مفیدی برای بررسی تحلیلگران و مورخان ایجاد کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.