مانع تراشی در مسیر عدالت که در گزارش مولر به آن اشاره شده است، یکی از نکاتی است که سبب شده است دموکرات ها بار دیگر به تلاش برای استیضاح ترامپ فکر کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سی ان ان گزارش داد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به شدت خشمگین شده است. او خشم خود را به صورت فزاینده ای متوجه دستیارانی کرده است که دست نوشته ها و شهادت های آنها سبب تکمیل شدن گزارش «رابرت مولر» بازرس ویژه درباره مانع تراشی او در مسیر اجرای عدالت شده است.

مانع تراشی در مسیر عدالت که در گزارش مولر به آن اشاره شده است، یکی از نکاتی است که سبب شده است دموکرات ها بار دیگر به تلاش برای استیضاح ترامپ فکر کنند.

با این حال، دموکرات ها درباره مسئله استیضاح دچار دودستگی شده اند. جری نادلر، نانسی پلوسی و رهبر اکثریت دموکرات در مجلس نمایندگان بر احتیاط در این خصوص تاکید دارند. این در حالی است که شماری از اعضای مترقی حلقه تصمیم گیران دموکرات و کاندیداهای انتخابات 2020 خواهان آن هستند که رویه استیضاح شروع شود.

«نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا تاکید دارد که پس از انتشار نسخه خلاصه شده گزارش مشاور ویژه ساکت نخواهد نشست ولی او استیضاح را هم چاره کار نمی بیند. این نسخه، گونه خلاصه شده ای از گزارش مولر است که هفته پیش ازجانب وزارت دادگستری آمریکا منتشر شد.

نانسی پلوسی در نامه ای خطاب به هم حزبی های خود نوشته است: روند استیضاح تنها راه برای آشکار کردن حقایقی که کنگره به آنها برای مسئول دانستن ترامپ نیاز دارد، نیست.

پلوسی اعلام کرد: دموکرات‌ ها همگی بر سر راهی که آنها باید به دنبال انتشار گزارش مولر اتخاذ کنند، توافق ندارند. در حالی که طیف دیدگاه‌ های ما از انجام تحقیقات درباره‌ داده‌ های گزارش مولر تا استیضاح مستقیم گسترده شده است، همه ما کاملا موافقیم که باید راه یافتن حقیقت را آغاز کنیم.

پلوسی که تلاش کرده صحبت درباره‌ استیضاح ترامپ را متوقف کند، می گوید: بسیار مهم است که بدانیم حقایقی که منجر به مسئول دانستن رئیس جمهور می‌ شود می‌ تواند خارج از نشست‌ ها حول محور استیضاح نیز به دست آیند.

با این حال «آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا گفته است که حلقه های تصمیم گیر دموکرات ها به بررسی گزینه ها برای پیگیری طرح استیضاح ترامپ طی هفته های آتی خواهند پرداخت. به گفته آدام شیف، در این محافل دموکرات ها، این گزینه بررسی خواهد شد که بهترین گزینه برای کشور کدام است به این صورت که آیا بهترین گزینه برای کشور این است که  استیضاح دنبال شود یا اینکه بهترین گزینه خودداری از استیضاحی است که می دانیم بی نتیجه خواهد بود زیرا جمهوری خواهان در موقعیت رهبری در سنا به وظیفه خود عمل نخواهند کرد.

«کامالا هریس» سناتور آمریکایی و یکی از کاندیداهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 هم روز دوشنبه در اظهاراتی گفت: مجلس نمایندگان باید اقدامات لازم برای استیضاح ترامپ را انجام دهد. به نظر من گزارش بازرس ویژه پرونده روسیه نشان می دهد که شواهد روشنی در خصوص جلوگیری از اجرای عدالت توسط ترامپ وجود دارد.

وی افزود: ما دلایل خوب و روشنی داریم تا بر این باور باشیم که تحقیقات  مولر شواهدی را ارائه می دهد که این رئیس جمهور و دولتش در روند انسداد و جلوگیری از اجرای عدالت دست داشته‌ اند. من بر این باورم که کنگره باید اقدامات لازم برای استیضاح رئیس جمهور را انجام دهد.

این در حالی است که «جری نادلر» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا می گوید خواهان آن است که ابتدا مولر به ادای شهادت بپردازد. درصورت انتخاب گزینه استیضاح ترامپ، جری نادلر هدایت کمیته مربوط به این کار را برعهده خواهد داشت.

به گفته نادلر، اگر ثابت شود که ترامپ قابل استیضاح است، این کار انجام خواهد شد. به گفته وی اگر ثابت شود ترامپ در مسیر اجرای عدالت مانع تراشی کرده، می توان او را استیضاح کرد.

مولر در گزارش خود دستکم به 10 مقطع اشاره کرده است که دونالد ترامپ تلاش کرد مانع تحقیق و تفحص او شود.

به گفته «الیزابت وارن» دیگر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا از حزب دموکرات، «این موضوع مسئله ای سیاسی نیست و کنگره باید به نقش خودش عمل کند و مانع از آن شود که رئیس جمهور آمریکا بخواهد از تحقیقات درباره اقدامات یک قدرت خارجی در حمله به انتخابات کشور جلوگیری کند.

اما دونالد ترامپ نیز در پیامی توئیتری به این سخنان واکنش نشان داده و گفته است: «چگونه می خواهید یک رئیس جمهور جمهوری خواه را برای جرمی استیضاح کنید که دموکرات ها مرتکب شده اند.»

اعضای دولت آمریکا هم همچنان با سخنان نادرست تاکید می کنند که ترامپ تبرئه شده است و ترامپ برای مدت پنج سال و نیم دیگر (این دوره و دوره انتخاباتی بعد) در کاخ سفید باقی خواهد ماند!

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.