خبرگزاری ایتارتاس گزارش داد یک گروه افراطی محلی مسئولیت حملات تروریستی روز یکشنبه در سریلانکا را برعهده گرفته است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری ایتارتاس روسیه به نقل از توئیتر شبکه تلویزیونی العربیه بدون ارائه هیچ جزئیاتی گزارش داد گروه «جماعت التوحید الوطنیه» مسئولیت حملات تروریستی روز یکشنبه در سریلانکا را برعهده گرفته است.

​پلیس سریلانکا اعلام کرد که تاکنون 24 نفر در ارتباط با این بمب‌ گذاری‌ ها دستگیر شده‌ اند.

پیشتر وزیر بهداشت دولت سریلانکا اعلام کرده بود که بمب‌ گذاری هتل‌‌ ها و کلیساها که به مرگ 290 نفر و زخمی شدن 500 نفر دیگر منجر شد، توسط یک گروه افراط گرا صورت گرفته است.

از طرف دیگر، دفتر ریاست‌ جمهوری سریلانکا نیز مقررات سراسری منع تردد اعلام کرده است.

همزمان گزارش هایی از اعمال موقت محدودیت هایی بر شبکه های اجتماعی برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست وجود دارد.

امروز دوشنبه اعلام شد که تعداد کشته‌ های 8 بمب‌ گذاری مرگبار در روز یکشنبه در سریلانکا به 290 نفر افزایش یافت. اکثریت قریب به اتفاق کشته‌ ها شهروندان سریلانکا هستند؛ از جمله ده ها مسیحی که در مراسم روز عید پاک جان باختند. وزیر خارجه می گوید که تصور می شود 36 شهروند خارجی در میان کشته هایی باشند که هویت بیشتر آنها هنوز احراز نشده است. به گفته مقام ها، اینها از جمله شامل 5 شهروند انگلیسی، 3 دانمارکی، 3 هندی و یک پرتغالی هستند. همچنین گزارش می شود دو شهروند ترکیه و یک هلندی هم در میان قربانیان باشند.

براساس اعلام رسمی، حدود 500 نفر در جریان این انفجارها زخمی شده‌ اند که صدها تن از آنان را اتباع کشورهای خارجی تشکیل می‌ دهند.

این بزرگترین و مرگبارترین حادثه در این کشور پس از پایان جنگ‌ های فرقه ای داخلی در سال 2009 میلادی بوده است. دولت می گوید بر این تصور است که در برخی نقاط از بمب گذاران انتحاری استفاده شد.

اواخر روز یکشنبه نیروی هوایی سریلانکا اعلام کرد که بمب های دست‌ سازی را در نزدیکی فرودگاه اصلی «کلمبو» پایتخت این کشور یافته و خنثی کرده است.

مقام های دولت سریلانکا گفته اند که تحقیقات در جریان است و از عموم خواسته اند آرامش خود را حفظ کنند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.