یک هیأت بلندپایه روسی از وزارتخانه های خارجه و دفاع روسیه با شاهزاده «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان در ریاض دیدار کرده و درباره چندین مساله دوجانبه و منطقه ای با تمرکز بر پرونده سوریه رایزنی کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، یک هیأت بلندپایه روسی از وزارتخانه های خارجه و دفاع روسیه با شاهزاده «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان در ریاض دیدار کرده و درباره چندین مساله دوجانبه و منطقه ای با تمرکز بر پرونده سوریه رایزنی کرد.

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای امروز جمعه تأکید کرد که هیأت روسی شامل «الکساندر لاورنتییف»فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه و «سرگئی ورچنین»معاون وزیر خارجه روسیه و نیز نمایندگانی از وزارت دفاع می شود.

در این بیانیه آمده است که در هیأت روسی در دیدار با بن سلمان به شکل گسترده ای درباره مسائل مربوط به روابط دو جانبه میان دو کشور و نیز اوضاع خاورمیانه و منطقه خلیج فارس رایزنی کرد.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که دو طرف در این دیدار اهتمام ویژه ای به تضمین راه حل سیاسی پایدار در سوریه بر اساس قطعنامه 2254 شورای امنیت و کمک به اقدامات بازسازی این کشور داشتند.

لاورنتییف و ورچنین روز گذشته در ریاض پایتخت عربستان با رهبران هیأت عالی مذاکرات وابسته به مخالفان سوری به ریاست«ناصر الحریری» دیدار کردند.

وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که در این دیدار دو طرف به شکل گسترده درباره تحولات سوریه و پیرامون آن و چشم انداز راه حل بحران این کشور به موجب قطعنامه 2254 شورای امنیت با احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی و وحدت ارضی سوریه رایزنی کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.