گارسیا در مقابل چشم نیروهای پلیس که به منزلش رسیدند تا دستگیرش کنند چند گلوله به سر خود شلیک کرد.

 

به گزاش جماران به نقل از روسیا الیوم، « آلان گارسیا» رئیس جمهور سابق پرو در زمان حمله نیروهای پلیس به منزلش در لیما پایتخت این کشور برای بازداشتش در چارچوب تحقیقات در مساله فساد دست به خودکشی زد.

گارسیا در مقابل چشم نیروهای پلیس که به منزلش رسیدند تا دستگیرش کنند چند گلوله به سر خود شلیک کرد.به محض وقوع این حادثه گارسیا به بیمارستان«کاسیمیرو الوا» در لیما منتقل شد تا درمان شود.

«سلیما توماس گونزالس» وزیر بهداشت پرو گفت که گارسیا تحت جراحی فوری در بیمارستان قرار گرفت که طی آن سه بار سکته قلبی کرد.

یک منبع پزشکی نیز گفت که گارسیا در سمت راست سرش مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

برخی منابع گفتند که گارسیا بلافاصله تحت عمل جراحی قرار گرفت اما تلاش پزشکان بی نتیجه بود و پس از ساعاتی درگذشت.

5cb74461d43750824e8b458f

روز گذشته -سه شنبه- دادگاهی  در پرو حکم زندان گارسیا را به مدت 10روز صادر کرد. وی از جمله مسئولان پرویی است که متهم به دست داشتن در مساله فساد مربوط به شرکت ساختمانی  برزیلی odebrecht است.

گارسیا متهم به دریافت رشوه ای به ارزش 100هزار دلار در مقابل دستیابی این شرکت به قراردادهای پرسود است.

در ماه نوامبر گذشته دادگاه گارسیا را که بین سال های 1985 تا 1990 و 2006 تا 2011 رئیس جمهور این کشور بود به مدت 18 روز برای انجام تحقیقات ممنوع الخروج کرد.

thumbs_b_c_f7b0b3557d49a8c86951cd142dd27585

گارسیا از اوروگوئه درخواست پناهندگی سیاسی کرد و داخل سفارت این کشور در لیما از 17 نوامبر تا 3 دسامبر سال گذشته پناه گرفت اما از آن اخراج شد. 

گارسیا همه اتهاماتش را رد کرده است.

طرفداران  گارسیا بلافاصله پس از شنیدن خبر خودکشی او مقابل بیمارستان جمع شدند و بعد از اطلاع از درگذشت گارسیا، غمگین و محزون شدند.

اتهامات مالی روسای جمهوری در کشور پرو اتفاق تازه‌ای نیست و هر چهار رئیس جمهور قبلی این کشور به دلیل پرونده‌های مشابه در مضان اتهام هستند.

در دسامبر ۲۰۱۷ «آلبرتو فوجیموری» رئیس جمهور اسبق پرو که به اتهام نقض حقوق بشر، تشکیل جوخه‌های مرگ و کشتار غیرنظامیان در زندان بسر می‌برد با دستور «پدرو پابلو کوچینسکی» رئیس جمهور وقت پرو از زندان آزاد شد.

در ادامه خود پدرو پابلو کوچینسکی، رئیس جمهور قبلی پرو نیز به دلیل اتهامات مالی و دریافت رشوه از همین شرکت اودبرشت بازداشت و زندانی شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.