نماینده مسلمان کنگره آمریکا اعلام کرد که وی پس از سخنان تند و حملات لفظی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تهدیدات زیادی دریافت کرده است.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، نماینده مسلمان کنگره آمریکا اعلام کرد که وی پس از سخنان تند و حملات لفظی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تهدیدات زیادی دریافت کرده است.

«الهان عمر» نماینده مسلمان کنگره آمریکا اعلام کرد که پس از انتشار ویدیوئی از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره وی، تهدیدات زیادی دریافت کرده است.

عمر در این مورد اظهار داشت: جرایم مربوط به راست‌های افراطی و ملی‌گرایان سفیدپوست در آمریکا و سراسر جهان درحال رشد است. دیگر نمی توان منکر این شد که این گروه ها از سوی بالاترین مقام کشور حمایت می‌شوند.

وی همچنین با بیان اینکه «همه ما آمریکایی هستیم» از ترامپ خواست تا به تحریک گروه های راست افراطی پایان دهد.

در همین حال، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز پیش از این با بیان اینکه ترامپ باعث به خطر افتادن جان الهان عمر شده از درخواست خود از پلیس کنگره برای محافظت از این نماینده مسلمان کنگره خبر داده بود.

کاخ سفید روز یکشنبه تاکید کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هیچ کس را به خشونت علیه ایلهان عمر، عضو مسلمان کنگره این کشور تشویق نمی کند.

رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا ویدئویی در صفحه توئیتر خود منتشر کرده که در آن سخنان ایلهان عمر با حملات ۱۱ سپتامبر مرتبط دانسته شده است.

بسیاری از اعضای دموکرات کنگره دونالد ترامپ را به تشویق به خشونت علیه ایلهان عمر متهم کرده بودند.

ایلهان عمر یکی از دو زن مسلمان عضو کنگره است. او تنها زن مسلمانی است که با حجاب در جلسات قانونگذاری شرکت می کند.

این عضو مجلس نمایندگان ماه مارس گذشته در جریان یک سخنرانی در مورد حملات ۱۱ سپتامبر گفته بود «برخی افراد دست به کاری زدند.» این سخنان انتقاد بسیاری از جمهوریخواهان را در برداشت که بر این باور بودند ایلهان عمر اهمیت حملات ۱۱ سپتامبر و جان قربانیان این حادثه را نادیده می گیرد.

این در حالی است که دموکرات ها تاکید می کنند که این برداشت از سخنان ایلهان عمر اشتباه است و عضو مجلس نمایندگان قصد کم اهمیت جلوه دادن حملات ۱۱ سپتامبر را نداشته است.

بسیاری از نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ از جمله «برنی سندرز» و «الیزابت وارن» از واکنش دونالد ترامپ به سخنان ایلهان عمر انتقاد کرده بودند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.