حمله ترامپ علیه نماینده زن مسلمان کنگره مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری آناتولی گزارش داد «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور آمریکا به دلیل اظهارنظرهای خود درباره «ایلهان عمر» نماینده زن دموکرات کنگره آمریکا از سوی کهنه کاران دموکرات مورد انتقاد قرار گرفته است.

ترامپ در صفحه شخصی توئیتر خود ویدئویی را بازنشر کرده که حاوی سخنان ایلهان عمر درباره حملات 11 سپتامبر 2001 با تصاویر مرکز تجارت جهانی است و روی آن عبارت «ما هرگز فراموش نخواهیم کرد» از سوی ترامپ افزوده شده است.

 

Untitled

 

دموکرات‌ ها ترامپ را به تحریک به خشونت علیه خانم عمر، یکی از دو نماینده زن مسلمان کنگره متهم کرده‌ اند.

منتقدان ایلهان عمر از سخنان این نماینده درباره حملات 11 سپتامبر که گفته بود: «برخی افراد دست به کاری زدند» به شدت انتقاد کرده‌ اند اما حامیان این نماینده کنگره می‌ گویند سخنان او بد برداشت شده است.

«برنی سندرز» و «الیزابت وارن» دو کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 در توئیت هایی به انتقاد شدید از ترامپ برخاسته اند.

سناتور برنی سندرز ترامپ را به حملات «خطرناک و منزجرکننده» علیه خانم عمر متهم کرده است.

سندرز گفت: «ایلهان عمر، رهبری قدرتمند و شجاع است. او هیچ گاه نژادپرستی و تنفر پراکنی ترامپ را نادیده نمی گیرد؛ همان گونه که هیچ یک از ما چنین کاری نمی کنیم. حملات منفور و خطرناک علیه عمر باید پایان یابد.»

الیزابت وارن هم از حملات ترامپ به خانم عمر انتقاد کرده است.

وارن گفت: «رئیس جمهوری خشونت علیه یک نماینده حاضر در کنگره - و یک گروه آمریکایی های مقید به این دین - را تحریک می کند. این منزجرکننده است. این شرم آور است. و هر رهبر منتخبی که از محکومیت این اقدام امتناع می کند، مسئولیت این اقدام را باید بر دوش بکشد.»

«الکساندریا اکاسیو کورتز» دیگر نماینده جدید کنگره آمریکا هم حملات ترامپ به ایلهان عمر را خطرناک خواند.

کاربران توئیتر هم چندین هشتگ را در حمایت از ایلهان عمر راه اندازی کرده اند.

ایلهان عمر نماینده «مینه سوتا» و «رشیده طالب» نماینده «میشیگان» دو نماینده زن مسلمان در کنگره آمریکا هستند.

پیشتر هم ترامپ ایلهان عمر را هدف حمله قرار داده بود و او را در برابر جمهوری خواهان یهودی به باد تمسخر گرفته بود. رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی کنایه آمیز ابتدا گفت: تشکر ویژه از ایلهان عمر به دلیل حمایتش از اسرائیل دارم. اما سپس ادامه داد: «آه یادم رفت. او اسرائیل را دوست ندارد!»

ایلهان عمر بعد از این اظهارات ترامپ، در پیامی در توئیتر حدیثی از پیامبر اسلام (ص) را به عربی نوشت: «رَبّ اغْفِرْ لِقَوْمِی فَاِنّهُم لاَ یَعْلَمُونَ.»

این نماینده زن دموکرات به دلیل مسلمان بودنش هم از سوی یکی از حامیان ترامپ تهدید به مرگ شده بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.