ترامپ در تلاش برای اجرای سیاست مهاجرتی خود و کشیدن دیوار در مرز با مکزیک، هر کاری، حتی پاکسازی کامل وزارت امنیت داخلی آمریکا را در دستور کار قرار داده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: یک مقام ارشد دولت آمریکا به خبرنگاران گفت دولت ترامپ کنترل سرسختانه و سریع پناهجویان را در دستور کار دارد.

وی افزود: ترامپ دستور تغییر مقامات ارشد بخش مهاجرتی را در روزهای اخیر داده زیرا آنها بسیار کُند حرکت می کردند و یا حتی در این مسیر مانع تراشی می کردند.

«دونالد ترامپ» در تلاش برای اجرای سیاست مهاجرتی خود و کشیدن دیوار در مرز با مکزیک، پاکسازی کامل وزارت امنیت داخلی آمریکا را در دستور کار قرار داده است. 

بر اساس این گزارش، همزمان با بالا گرفتن خشم رئیس جمهور ترامپ بر سر مهاجرت غیرقانونی به آمریکا و یک روز پس از استعفای اجباری «کرستن نیلسن» وزیر امنیت داخلی، رئیس سرویس مخفی این کشور هم از کناره گیری خود خبر داد. در یکی از بزرگترین اقدام ها برای ترمیم کابینه خود، رئیس جمهور آمریکا دست به خانه تکانی در وزارت امنیت داخلی زده و تازه ترین فردی که از کناره گیری خود خبر داده، رئیس سرویس مخفی آمریکاست. پیش بینی می شود مقام های ارشد مجموعه خدمات مهاجرتی و شهروندی و مشاور امور عمومی وزارت امنیت داخلی نیز از مقام شان کنار بروند.

رئیس دستگاه پلیس مخفی به کارکنان زیرمجموعه خود گفت اخراج نشده اما هفته ها پیش هشدارهایی دریافت کرده مبنی بر اینکه تغییر و تحول مدیریتی در وزارت امنیت داخلی اجتناب ناپذیر است. وزیر مستعفی امنیت داخلی که روز یک شنبه با پیامی توئیتری از سوی ترامپ برکنار شد، گفته هنوز هم از ترامپ و سیاست هایش حمایت می کند.

پیش از برکناری نیلسن، وی با ترامپ بر سر ازدحام مهاجران در مرز جنوبی اختلاف نظر داشت. ترامپ به پناه جویان گفت دیگر در آمریکا از آنان استقبال نخواهد شد.

ترامپ گفت: «دیگر جا نداریم و نمی توانیم هیچ یک از پناهجویان را بپذیریم خواه پناهجو باشد خواه هر چیزی که شما نامگذاری کنید. دیگر نمی توانیم مهاجر غیرقانونی بپذیریم. کشور دیگر جا ندارد.» 

ترامپ در نظر داشته است جداسازی اعضای خانواده های مهاجران از یکدیگر را در نقاط مرزی به عنوان عاملی بازدارنده از سر بگیرد. این در حالی است که خودش سال گذشته با امضای فرمانی اجرایی به سیاست جداکردن کودکان مهاجران از والدین شان پایان داده بود.

«استیون میلر» مشاور ارشد ترامپ در امور سیاستگذاری، که از جمله تندروهای مخالف مهاجرت است، پشت صحنه در جایگاه سیاست گذار اصلی نقش ایفا می کرده و به مقام های ارشد وزارت امنیت داخلی دستور می داده در برخورد با مهاجران غیرقانونی در مرز به روش های سختگیرانه متوسل شوند. 

یکی از مشاوران دیگر ترامپ می گوید: «واقعیت این است که تا وقتی ترامپ در این زمینه از میلر نظرخواهی می کند، هرگز مشکل حل و فصل نخواهد شد.» 

مقامات آمریکایی دریافته اند از ده ها هزار فردی که هر ماه به مرزها نزدیک می شوند، تنها 3100 مورد ادعاهای فریبکارانه مطرح می کنند و مابقی دلیلی برای عدم پذیرش ندارند.

قانون ممنوعیت سفر ترامپ، سبب جدایی هزاران خانواده از یکدیگر شده است و از 38 هزار درخواست ویزا از شهروندان کشورهایی که مشمول فرمان مهاجرتی رئیس جمهور آمریکا هستند، در یک سال اول اجرای آن، تنها 6 درصد موفق به دریافت ویزا شده‌ اند.

به گفته وزارت خارجه آمریکا تاکنون 2700 مجوز برای شهروندان کشورهای موضوع فرمان مهاجرتی ترامپ صادر شده است که برخی از آنها برای کسانی بوده است که در شرایط دشواری بوده‌ اند و موقعیت شان توجه رسانه ها را جلب کرده است مانند یک زن یمنی که دختر 2 ساله اش نیازمند درمان برای یک بیماری کشنده مغزی بود.

استدلال دولت ترامپ این است که فرمان مهاجرتی که مانع سفر بسیاری از شهروندان کشورهای ذکر شده در فرمان شده است برای امنیت آمریکا ضروری است و فرایند لغو مورد به مورد را برای آن تعبیه کرده‌ اند تا نشان دهند علی رغم این ممنوعیت، سفر به آمریکا برای برخی شهروندان این کشورها ممکن است. موضوعی که آمارها نشان می دهد درصد بسیار اندکی موفق به دریافت ویزا شده‌ اند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.