پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در ادامه سونامی استعفاها و برکناری ها در دولت ترامپ؛

استعفای غیرمنتظره وزیر امنیت داخلی آمریکا به دلیل اختلاف با ترامپ

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از کناره گیری وزیر امنیت داخلی این کشور از سمت خود خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری رویترز گزارش داد وزیر امنیت ملی آمریکا که مسئول اجرای بعضی از سیاست های جنجالی آمریکا در امور مرزی بود، از مقام خود استعفا کرد.

این اتفاق دو روز پس از آن رخ می‌ دهد که «کریستین نیلسن» به همراه ترامپ از مرزهای جنوبی این کشور با مکزیک بازدید کرده بود. دو منبع خبری اعلام کردند که نیلسن در پی سفر اخیر همراه رئیس‌ جمهور، برای گفت‌ و گو با ترامپ به کاخ سفید رفته بود.

با کناره گیری وزیر امنیت داخلی آمریکا به دلیل اختلاف با رئیس جمهور این کشور، ترامپ بار دیگر با توئیت از کناره گیری وی خبر داد و اعلام کرد فرد دیگری را در حال حاضر به عنوان سرپرست وزارتخانه انتخاب کرده است.

کریستین نیلسن وزیر امنیت داخلی آمریکا بر سر قوانین پناهجویی و گمرک با رئیس جمهور آمریکا به اختلاف برخورده بود و گفته می شود ترامپ به شدت از نحوه اجرای این قوانین ناراضی بود به شکلی که ساعاتی قبل شبکه های خبری، از جدایی نیلسن از دولت ترامپ خبر دادند؛ هرچند در انظار عمومی این اختلاف پنهان می شد.

دونالد ترامپ در توئیتی اعلام کرد: «کریستین نیلسن، وزیر امنیت داخلی از مقام خود کناره گیری می کند و من از وی برای خدماتی که انجام داده است تشکر می کنم.»

این در حالی است که ترامپ بلافاصله در توئیت بعدی خود اعلام کرد: «خرسندم که اطلاع دهم کوین مک آلینان کمسیر گمرک و حفاظت مرزی به عنوان کفیل وزارت امنیت داخلی انتخاب می شود و من اطمینان دارم که کوین کار خود را به خوبی انجام خواهد داد. »

وزارت امنیت داخلی یکی از ارگان های عمده در اجرای برنامه ها و وعده های انتخاباتی ترامپ در تامین امنیت مرزی و جلوگیری از ورود مهاجران به آمریکا به شمار می رفت و اعلام کناره گیری وزیر چنین وزارتخانه مهمی در توئیت و اعلام انتصاب فردی دیگر به جای وی در شبکه های مجازی از سوی رئیس جمهور آمریکا هر چند در دولت وی رویه ای عادی شده است ولی همچنان در روند کارهای دولتی در آمریکا امری نامعمول به شمار می آید.

منابع خبری گفته‌ اند مشکلات ناشی از دریافت کمک از نهادهای دیگر برای مواجهه با شمار رو به افزایش خانواده‌ های آمریکای لاتین که از مرز گذشته و وارد آمریکا می‌ شوند، کریستین نیلسن را ناامید کرده‌ بود.

در نامه کناره‌ گیری خانم نیلسن که وب‌ سایت «اکسیوس» آن را منتشر کرده، آمده است: «با وجود پیشرفت‌ ها در اصلاحات مربوط به امنیت داخلی کشورمان در عصری نو، تصمیم گرفتم که زمان آن فرا رسیده تا از مقام خود کناره‌ گیری کنم.»

کناره گیری وزیر امنیت داخلی آمریکا نشان می دهد ترامپ در کابینه خود تحمل هیچگونه مخالفتی را ندارد و جایگزینی وزیر امنیت داخلی با کمیسر امنیت مرزی و گمرک نشان می دهد رئیس جمهور آمریکا به دنبال فردی برای این وزارتخانه است که بتواند دستورات و خواست های رئیس جمهور را، خواه در کشیدن دیوار مرزی، خواه در مساله مهاجرت و خواه در بستن مرزها، بی چون و چرا به اجرا بگذارد و هر گونه مخالفت و حتی تعلل در اجرای خواست های ترامپ، به معنی پایان همکاری افراد با دولت ترامپ به شمار می آید.

«مایک پومپئو» وزیر خارجه آمریکا اخیرا در پاسخ به سوالی درباره اینکه تا چه مدت وزیر خارجه آمریکا خواهد بود به طعنه پاسخ داده بود: «تا زمانی که ترامپ از طریق توئیتر وی را برکنار کند!»

سونامی استعفا و برکناری در دولت ترامپ بیداد می کند به گونه ای که گفته می شود بسیاری از پست ها هنوز خالی هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.