این حادثه در جریان درگیری نیروهای امنیتی افغانستان و عناصر گروه طالبان در نزدیکی یک ایست بازرسی در شهر«اندار»در شرق ولایت غزنی رخ داد و مدرسه در معرض اصابت یک گلوله خمپاره که یکی از طرف های درگیری آن را شلیک کرد قرار گرفت.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آسوشتید پرس، در جریان درگیری نیروهای امنیتی افغانستان با عناصر طالبان در ولایت «غزنی» یک گلوله خمپاره به یک مدرسه اصابت کرد که و در اثر آن 4 دانش آموز جان خود را از دست دادند.

در این حادثه که امروز شنبه رخ داد 17 تن دیگر نیز زخمی شدند.

این حادثه در جریان درگیری نیروهای امنیتی افغانستان و عناصر گروه طالبان در نزدیکی یک ایست بازرسی در شهر«اندار»در شرق ولایت غزنی رخ داد و مدرسه در معرض اصابت یک گلوله خمپاره که یکی از طرف های درگیری آن را شلیک کرد قرار گرفت.

«محمد عارف نوری» فرماندار ولایت غزنی گفت که 15 دانش آموز و دو معلم نیز در این حادثه زخمی شدند و سن دانش آموز بین 10 تا 16 سال است.

دولت تحقیقات برای مشخص کردن طرفی که گلوله خمپاره را شلیک کرده است آغاز کرد این در حالی است که هیچ کدام از دو طرف درگیری مسئولیت این حادثه را به عهده نگرفته است.

این در حالی است که پیش از این خبرگزاری فرانسه در گزارشی به حمله همزمان نیروهای طالبان به دو ایست بازرسی در شهر غزنی واقع در شرق افغانستان خبر داده و تاکید کرده که در این حمله دست کم ۹ مامور پلیس افغانستان جان باخته اند.

بر اساس این گزارش نیروهای طالبان پس از آغاز این حملات در شامگاه جمعه در کمین یک گروه از نیروهای کمکی پلیس نشستند و با حمله به آنها که برای مقابله با مهاجمان به محل اعزام شده بودند چند مامور پلیس از جمله فرمانده پلیس محلی را کشتند.

«احمد خان سیرت» سخنگوی پلیس غزنی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفته است که در این حمله همچنین شش مامور پلیس زخمی شده است.

طالبان که معمولا در ارائه آمار کشته شدگان نیروهای دولتی اغراق می کند در اطلاعیه ای تصریح کرده است که دوازده پلیس افغان در حمله به دو ایستگاه بازرسی در غزنی کشته شده اند.

خبرگزاری فرانسه در گزارش می افزاید که حمله دیگر روز جمعه از سوی یک فرد نفوذی طالبان به ایستگاهی بازرسی در غزنی به کشته شدن چهار مامور پلیس منجر شده بود.

 همچنین منابع امنیتی در افغانستان از کشته شدن دست کم پنج نیروی طالبان در درگیری های روز شنبه در ولایت «قندهار» خبر دادند. پلیس قندهار در بیانیه ای با اعلام این مطلب تاکید کرده است که سه مامور پلیس در این درگیری ها جان باخته و سه تن از مهاجمان نیز زخمی شده اند.

مسئولان طالبان تا این لحظه در خصوص این حمله که در منطقه بند تیموز صورت گرفته اظهار نظر نکرده اند.

از سوی دیگر گزارش ها حکایت از آن دارد که ولسوالی «ارغنجخواه» در ولایت «بدخشان» واقع در شمال افغانستان تحت کنترل نیروهای طالبان درآمده است. سخنگوی پلیس بدخشان ضمن تایید این مطلب خاطرنشان کرده است که درگیری در اطراف این ولسوالی همچنان ادامه دارد.

طالبان با انتشار اطلاعیه ای ضمن تایید به دست گرفتن کنترل ولسوالی ارغنجخواه اعلام کرده است که در عملیات جاری دو فرمانده پلیس و یازده سرباز افغان کشته شده اند.

این حملات در حالی روی می دهد که هفده سال پس از مداخله نظامی آمریکا و سرنگونی اسلامگرایان افراطی حاکم بر کابل، ایالات متحده چندی است با هدف دستیابی به صلح در افغانستان، با طالبان مذاکره می‌کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.