پارلمان انگلیس امروز جمعه توافقنامه برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) که «ترزا می» نخست وزیر این کشور به آن دست یافت را برای سومین بار رد کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، پارلمان انگلیس امروز جمعه توافقنامه برگسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا)  که «ترزا می» نخست وزیر این کشور به آن دست یافت را برای سومین بار رد کرد.

پارلمان انگلیس با اکثریت 344 رای در مقابل 286  به نفع مخالفت با توافقنامه خروج از اتحادیه اروپا رای داد.

در همین حال،«دونالد تاسک» رئیس شورای اتحادیه اروپا گفت :پس از رد توافق‌نامه خروج انگلیس (از اتحادیه اروپا) از سوی پارلمان این کشور، تصمیم به برگزاری اجلاس سران در 10 آوریل گرفتم.

براساس توافق هفته گذشته در بروکسل میان رهبران اتحادیه اروپا و انگلیس حالا این کشور فقط دو هفته (تا ۱۲ آوریل) فرصت دارد اعلام کند که چه تصمیمی در مورد برکسیت خواهد گرفت.

خانم می با اشاره به ۱۴ روز وقت باقی‌مانده برای رسیدن به توافق با اتحادیه اروپا بر سر انجام روشمند برکسیت گفت‌: «این وقت برای رسیدن به توافق و تصویب قانونی آن کافی نیست اما با این حال مجلس به روشنی اعلام کرده که اجازه نخواهد داد کشور بدون رسیدن به توافق از اروپا خارج شود.»

ارزش پوند انگلیس پس از اعلام رأی مجلس موقتا شاهد افتی چشمگیر در برابر دلار بود و کارشناسان می‌گویند با توجه به احتمال برگزاری انتخابات سراسری، تا حل و فصل نشدن بحران برکسیت پوند نتواند افت ارزش خود را جبران کند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.