نخست وزیر هند اعلام کرد که کشورش یک سلاح ضد ماهواره ها را با موفقیت مورد آزامایش قرار دهد و یک هدف را در مدار زمین در ارتفاع پایین را سرنگون کند.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، هند موفق شد یک سلاح ضد ماهواره ها را با موفقیت مورد آزامایش قرار دهد.

«نارندا مودی» نخست وزیر هند اعلام کرد که کشورش یک سلاح ضد ماهواره ها را با موفقیت مورد آزامایش قرار دهد و یک هدف را در مدار زمین در ارتفاع پایین را سرنگون کند.

نخست وزیر هند در سخنانی خطاب به ملت هند گفت: هند تبدیل به یکی از قدرت های بزرگ در عرضه فضایی مانند ایالات متحده آمریکا و روسیه شده است. سلاح ضد ماهواره های ما موفق شد یک دستگاه را در مدار زمین در ارتفاع پایین سرنگون کند.

مودی تأکید کرد که کشورش پس از این  آزمایش موفقت آمیز «اکنون آماده جنگ در فضا »است و این یک لحظه افتخار آمیز برای هند است.

نخست وزیر هند به سازمان پژوهش ها و پیشرفت فضایی کشورش که این سلاح را تولید کرد تبریک گفت و تصریح کرد که « فقط سه کشور در جهان این امکان و توانایی را دارند که عبارتند از ایالات متحده آمریکا، روسیه و چین.

در همین حال، رهبران احزاب مخالف در هند از این اقدام دولت به شدت انتقاد کردند.

«راهول گاندی» و «ماماتا پانیرچی» رهبران مخالفان هند اعلام موفقیت این کشور در سرنگونی یک ماهواره در مدار زمین توسط مودی را به شدت مورد انتقاد قرار دادند و نخست وزیر را  به بهره برداری از این رخداد برای اهداف سیاسی و انتخاباتی متهم کردند.

ماماتا پانیرچی گفت که حزب وی « کنگره ترینامول» به کمیته انتخابات شکوائیه ای را در این زمینه به دلیل نقض آشکار قانون انتخابات ارائه می کند. 

پانیرچی افزود که رخداد امروز یک درام بی حد و مرز دیگر و تبلیغاتی توسط مودی است در تلاش های مأیوسانه اش برای بهره برداری سیاسی در زمان انتخابات است.

راهول گاندی رئیس حزب مخالف« گنگره ملی» نیز در توئیتی در حساب شخصی خود نخست وزیر هند را مسخره کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
کلمات کلیدی هند جنگ فضایی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.