این تظاهرات چند ساعت پس از سرکوب تظاهرات دیگری در پایتخت برگزار می شود که پلیس ضد شورش برای متفرق کردن معلم ها از ماشین های آب پاش استفاده کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، یک شاهد عینی گفت که نزدیک به ده هزار معلم مراکشی تظاهرات جدیدی را در ریاط پایتخت این کشور در اعتراض به اوضاع معیشتی شان برکزار کردند. این تظاهرات چند ساعت پس از سرکوب تظاهرات دیگری در پایتخت برگزار می شود که پلیس ضد شورش برای متفرق کردن معلم ها از ماشین های آب پاش استفاده کرد.

این تظاهرات به دعوت «ائتلاف ملی دفاع از آموزش عمومی» که از نزدیک به 40 سازمان سیاسی ، سندیکایی و نهادهای جامعه مدنی تشکیل شده و در دفاع از «آموزش عمومی مراکش» و بهبود اوضاع معیشتی معلم ها برگزار شد.

معلم ها تظاهرات مسالمت آمیز خود را از رو به روی ساختمان وزارت آموزش و پرورش در رباط به سمت میدان رو به روی پارلمان این کشور آغاز کردند؛ همان جایی که چند ساعت پیش پلیس دخالت کرده و آنها را سرکوب کرده بود.

برخی از معلم ها می گویند آنها به قراردادهای موقت که بر اساس شان کار می کنند معترض هستند و خواستار مزایای کامل و حقوق هایی مانند سایر کارکنان دائمی دولتی هستند.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.