تحقیقات مولر پایان راه نیست زیرا بازرسان فدرال و دولتی بیش از 10 تحقیق مرتبط دیگر را علیه ترامپ و حلقه اطرافیانش ادامه می دهند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، نیویورک تایمز گزارش داد گرچه «رابرت مولر» بازرس ویژه تحقیقات در مورد دخالت روسیه در انتخابات 2016 و تبانی این کشور با روسیه گزارش خود را تقدیم وزارت دادگستری کرده است، بازرسان فدرال و دولتی بیش از 10 تحقیق مرتبط دیگر را ادامه می دهند و به این ترتیب تهدیدات حقوقی همچنان بر ریاست جمهوری ترامپ سایه خواهد انداخت.

بر اساس مدارک دادگاه و مصاحبه های صورت گرفته، اکثر تحقیقات، بر روی ترامپ یا کسب و کار خانوادگی او و یا کادر مشاوران و همکاران او متمرکز است. آنها توسط مقامات از لس آنجلس گرفته تا بروکلین انجام می شود، که حدود نیمی از آنها توسط دفتر دادستانی در «منهتن» اداره می شود.

بر خلاف مولر که ماموریت او تا حد زیادی بر روی هر گونه ارتباط بین کارزار ترامپ و مداخله دولت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 متمرکز بود، تحقیقات دادستان های فدرال در منهتن گسترده تر است زیرا دست آنها در انجام تحقیقات بازتر است. همین مسئله به آنها کمک کرده تا همراه با ماموران اف بی آی، حلقه گسترده تری را در اطراف رئیس جمهور از جمله کسب و کار خانوادگی او را زیر نطر بگیرند.

ترامپ در سال 2017 به نیویورک تایمز گفت که هر گونه بررسی امور مالی خانواده اش، فراتر از هر رابطه ای با روسیه، به منزله عبور از خط قرمز است.

برخی از این تحقیقات فدرال در دفتر منهتن در جنوب نیویورک، پرونده علیه «مایکل کوهن» وکیل سابق رئیس جمهور را گسترش داده است. تحقیق در مورد کوهن در اوایل سال گذشته پس از ماه ها تحقیق مولر به دادگاه فدرال منهتن رسید.

به طور مجزا، مقامات دولتی در نیویورک چندین تحقیق دیگر را با تمرکز بر رئیس جمهور، دستیاران و تجارت وی پیش می برند. این تحقیقات شامل پرونده فساد مالی «پال مانافورت» رئیس سابق کارزار تبلیغاتی ترامپ و همچنین تحقیقات شهری در مورد فعالیت های بیمه سازمان ترامپ، معاملات املاک و مستغلات، و اینکه آیا بنیاد خیریه خانوادگی او قوانین مالیاتی را نقض کرده است یا خیر می شود.

در مورد دیگری، تیم مولر به تحقیقات در مورد سه شرکتی که با مانافورت کار می کردند - شرکت های لابی گر مرکوری و گروه پودستا، و شرکت حقوقی اسکادن - اشاره کرده است. از آن زمان، شرکت اسکادن با وزارت دادگستری وارد جدال شده است و چند پرونده علیه این شرکت ها در دادگاه های فدرال تشکیل شده است.

به این ترتیب نمی توان گفت که تنها پرونده موجود علیه رئیس جمهور پرونده ارائه شده توسط مولر است. باید منتظر ماند و نتیجه تحقیقات را در دیگر دادگاه های فدرال هم مشاهده کرد.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.