وزیر برکسیت گفت که کشور در شرایط بحرانی به سر می برد و سوال اصلی برای رای دهندگان این است که سه سال بعد از همه‌پرسی برکسیت، چرا بسیاری از نمایندگان پارلمان به نتیجه این رفراندوم پایبند نیستند.

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، «جان برکو» رئیس مجلس عوام انگلیس دوشنبه شب اعلام کرد که «ترزا می» نخست وزیر نمی تواند طرح قبلی خروج از اتحادیه اروپا را بدون هیچ تغییری به رای بگذارد. این مساله موجب بروز اختلاف جدی میان دولت محافظه‌کار و رئیس مجلس عوام شده شده است.

وی گفته است که دولت باید پیشنهاد جدیدی ارائه کند که مشابه طرح قبلی نباشد و احتمال بیشتری داشته باشند که اتحادیه اروپا آن را تصویب کند و بعد در پارلمان به رای گذاشته شود.

«استیو بارکلی» وزیر برکسیت امروز سه شنبه در انتقاد به جان برکو گفت رئیس مجلس قواعد و استانداردهای خودش را به اجرا گذاشته است. او همچنین گفت برای اینکه بتوان برای سومین بار برای طرح قبلی رای‌گیری کرد باید نظر قانونگذاران (نمایندگان) تغییر کند.

وزیر برکسیت گفت که کشور در شرایط بحرانی به سر می برد و سوال اصلی برای رای دهندگان این است که سه سال بعد از همه‌پرسی برکسیت، چرا بسیاری از نمایندگان پارلمان به نتیجه این رفراندوم پایبند نیستند.

به گفته استیو بارکلی، آلترتاتیوهایی که برای طرح ترزا می وجود دارد یا رفتن به سمت برکسیت نرمتر است یا خروج از اتحادیه اروپا بدون هر گونه توافقی.

وی همچنین افزود که با توجه به مخالفت رئیس مجلس عوام، طرح برکسیت ترزا می احتمالا این هفته در پارلمان انگلیس به رای گذاشته نمی شود و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به تاخیر خواهد افتاد.

وزیر برکسیت در پاسخ به این پرسش که آیا در این شرایط باید پارلمان را به ویژه با دخالت ملکه منحل کرد، گفت که این گزینه مطرح نیست و انتخاب واقع بینانه‌ای به شمار نمی رود.

طرح ترزا می برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در ۱۵ ژانویه و ۱۲ مارس در مجلس پارلمان انگلیس به رای گذاشته شده بود که با مخالفت نمایندگان روبرو شد.

بر اساس زمانبندی از پیش اعلام شده قرار بود که در پایان مارس ۲۰۱۹ تصمیم گیری برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نهایی شود اما با وضعیت کنونی و همچنین تاکید استیو بارکلی وزیر برکسیت، انگلیس خواستار تمدید برکسیت خواهد شد.

پیش از این ترزا می گفته بود که اگر این هفته پارلمان طرح برکسیت را تصویب کند آنها خواستار ۳ ماه تمدید برکسیت از اتحادیه اروپا خواهند شد. در وضعیتی که توافق دولت و پارلمان انگلیس در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، مشخص نیست تاخیر در خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تا چه زمانی تمدید خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.