در رای گیری سه شنبه شب ۳۹۱ نماینده مجلس عوام به توافق اصلاح شده برکسیت رای منفی دادند. این در حالی است که تنها ۲۴۲ نماینده به توافق مورد نخست وزیر انگلیس رای مثبت دادند.

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، نمایندگان مجلس عوام انگلیس سه شنبه شب برای دومین بار به توافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) که «ترزا می» نخست وزیر این کشور با اتحادیه اروپا به دست آورده است رای منفی دادند.

در رای گیری سه شنبه شب ۳۹۱ نماینده مجلس عوام به توافق اصلاح شده برکسیت رای منفی دادند. این در حالی است که تنها ۲۴۲ نماینده به توافق مورد نخست وزیر انگلیس رای مثبت دادند.

مجلس عوام انگلیس قرار است فردا در مورد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق رای گیری کند.

ترزا می در واکنش به رای منفی پارلمان انگلیس به توافق اصلاح شده برکسیت اعلام کرد که بر این باور است که اکثریت انگلیسی ها خواستار خروج از اتحادیه اروپا با توافق با این نهاد هستند.

در مقابل «جرمی کوربین» رهبر حزب مخالف «کارگر» خواستار برگزاری انتخابات عمومی پس از دومین شکست دولت انگلیس در تصویب توافق برکسیت شد.

نخست وزیر انگلیس پس از هفته ها کشمکش با بروکسل اعلام کرده بود که لندن موفق به اعمال «تغییرات حقوقی» مورد نظر خود در مورد مرز جمهوری ایرلند با ایرلند شمالی شده است.

موضوع آینده مرز جمهوری ایرلند با ایرلند شمالی از دلایل اصلی رای منفی مجلس عوام انگلیس به توافق اولیه برکسیت بود.

نمایندگان مجلس عوام انگلیس در حالی به توافق برکسیت برای دومین بار رای منفی دادند که تنها ۱۷ روز تا تاریخ تعیین شده برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا زمان باقی مانده است.

با رای منفی سه شنبه شب به توافق برکسیت پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا اکنون باید بین خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا یا تعویق برکسیت یا برگزاری انتخابات سراسری یا برگزاری همه پرسی مجدد درباره برکسیت انتخاب کند.

این در حالی است که ممکن است ترزا می تصمیم بگیرد برای سومین بار توافق برکسیت را در مجلس عوام این کشور به رای بگذارد.

دولت انگلیس و اتحادیه اروپا احتمال مذاکرات بیشتر برای اصلاح مجدد توافق برکسیت را رد کرده اند.

در همین حال، سخنگوی «دونالد تاسک»رئیس شورای اروپا در واکنش به این اقدام مجلس عوام انگلیس گفت که مخالفت مجلس عوام با توافق اتحادیه اروپا و انگلیس برای خروج لندن از این اتحادیه برای دومین بار خطر «خروج بدون توافق» را  به شکل بزرگی بیشتر کرد.

این سخنگو افزود: از نتیجه رای گیری امشب ابراز تأسف می کنیم.اتحادیه اروپا هر کاری که برای توافق ممکن بود انجام داد و اکنون بسیار دشوار است که بدانیم که چه کاری باید بیش از این انجام بدهیم.

وی افزود: در حالی که فقط 17 روز تا 29 مارس نمانده رای گیری امروز تا حدود زیادی احتمال خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا را بیشتر کرد. اگر انگلیس درخواست منطقی برای تمدید را ارائه کرد بیست و هفت کشور این اتحادیه آن را بررسی می کنند و با اجماع آن را تصویب می کنند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.