انجمن قلم آمریکا بار دیگر از ترامپ به دلیل اظهارات تهدید آمیزش علیه روزنامه‌ نگاران و رسانه‌ ها به دادگاه فدرال شکایت کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، وب سایت انجمن قلم آمریکا در وب سایت خود اعلام کرد از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به دادگاه فدرال شکایت کرده است.

انجمن قلم آمریکا دلیل شکایت خود از ترامپ را استفاده وی از «دستگاه دولت برای انتقام‌ گیری یا اظهارات تهدید آمیز علیه روزنامه‌ نگاران و رسانه‌ ها به دلیل پوشش‌ خبری ِموضوعاتی که او دوست ندارد» عنوان کرده است.

در شکایت نامه این انجمن آمده است: «انجمن قلم در تقاطع ادبیات و حقوق بشر قرار دارد تا از آزادی بیان در ایالات متحده و سراسر جهان محافظت کند. ما از آزادی برای نوشتن دفاع می کنیم، و قدرت کلمه برای تحول جهان را به رسمیت می شناسیم. ماموریت ما این است که نویسندگان و متحدانشان متحد شوند تا بیان خلاقانه را جشن بگیرند و از آزادی هایی که آن را ممکن می سازند، دفاع کنند.»

در ادامه شکایت نامه این انجمن آمده است: «محرومیت از اعتبار مطبوعاتی خبرنگارانی که سالهای سال اخبار آمریکا را تحت پوشش قرار داده اند، باید در سراسر طیف سیاسی نگرانی ایجاد کند.»

دونالد ترامپ به طور مکرر رسانه‌ های غیرهمسوی آمریکایی را  متهم به انتشار «اخبار جعلی» کرده و آنها را «دشمن مردم» خوانده است.

انجمن قلم آمریکا (پن) در سال 1922 تاسیس شد و مقر آن در شهر «نیویورک» واقع شده است. این انجمن هدف خود را دفاع از آزادی بیان و آزادی رسانه‌ ها، پیشرفت ادبیات و حمایت از جوایز ادبی بین‌ المللی اعلام کرده‌ است و هم‌ اکنون دارای بیش از 7200 عضو شامل نویسندگان، خبرنگاران، شاعران، ناشران و مترجمان است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.